هشدار مهم به تهرانی‌ها | طوفان و تندباد در راه است

هواشناسی استان تهران نسبت به ورود سامانه تندباد، وزش باد شدید گاهی تا خیلی شدید، طوفان و خیزش گرد و خاک به شهروندان هشدار داد.

هشدار مهم به تهرانی‌ها | طوفان و تندباد در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال وقوع طوفان، تندباد، رعد برق و باد شدید در پایتخت هشدار داد. مدیریت بحران در آماده‌باش کامل است.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع دو سامانه طی امروز «دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» و فردا «یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه هم اکنون هشدار زرد هواشناسی و ابلاغ این هشدار به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است، گفت: مدیریت بحران در آماده‌باش کامل است.

یزدی مهر بیان داشت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه اول احتمال وقوع رگبار و رعد و برق طی امروز یکشنبه دهم اردیبهشت خواهد بود.

او عنوان داشت: به تمام مردم ساکن در نیمه شمالی و ارتفاعات در خصوص وقوع سامانه اول رگبار و رعد و برق هشدار می‌دهیم که تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور تاکید کرد.

یزدی مهر تاکید کرد: سامانه دوم مورد انتظار برای روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه پیش‌بینی شده است که همراه با وزش باد شدید و گردوخاک و احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود. فعالیت این سامانه تا روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ادامه می‌یابد. توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان به‌خصوص نواحی مرکز و نیمه جنوبی این است که از قرار گرفتن در زیر تابلوهای تبلیغاتی و پارک خودرو کنار درختان و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

هشدار طوفان و وزش باد شدید در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی تا خیلی شدید، طوفان و خیزش گرد و خاک، به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی همچنین کاهش نسبی دما و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار به شهروندان ۱۹ استان کشور + اسامی

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران برای امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد گاهی رگبار پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات همراه با رعد و برق و در اکثر نقاط وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از دوشنبه بعد از ظهر تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت) پدیده غالب در سطح استان وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی تا خیلی شدید به‌خصوص در نیمه‌جنوبی و غربی استان و در مناطق مستعد همراه با خیزش موقت گردوخاک است.

همچنین از فردا تا روز پنجشنبه روند کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های فصل بهار وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک به‌ویژه در ساعات عصر و شب روزهای یکشنبه و دوشنبه دور از انتظار نیست.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌) کمی ابری و به‌تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با احتمال رعد و برق و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۲ اردیبهشت‌) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به‌تدریج کاهش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84798

ارسال نظر