جزئیات واریزی جدید برای بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

جزئیات واریز سهم‌الشرکه سهام به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.

جزئیات واریزی جدید برای بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد

جزئیات و نحوه واریز سهم‌الشرکه سهام فرهنگیان و اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ نیز به حساب اعضای صندوق واریز خواهد شد.

نجف‌پور، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به این که مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب ۱۲۹۳ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند واریز شد،گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آن‌ها واریز شده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: با پرداخت سهم‌الشرکه بازنشستگان اسفند ۱۴۰۱ میزان پرداختی به بازنشستگان عضو صندوق در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

نجف‌پور افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری برای اعضای موسسه، از این به بعد واریزی‌ها به حساب بازنشستگان با عاملیت بانک تعیین شده خواهد بود.

نجف‌پورکردی با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری از سوی سازمان بازنشستگی کشوری به طور کامل و یک جا دریافت می‌ کنند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین در مورد آخرین وضعیت محاسبه ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان برای اعضاء گفت: در راستای اجرای طرح ارزش مالکانه، اقدامات اساسی صورت گرفته است، بنابراین از فرهنگیان و بازنشستگان تقاضا داریم هرچه سریع‌تر و حداکثر تا پایان اردیبهشت نسبت به دریافت کد بورسی و ثبت آن در سایت موسسه اقدام کنند.

نجف‌پور افزود: برای آن که بتوانیم ارزش مالکانه را به اعضاء بپردازیم، لازم بود شرکت‌های صندوق بورسی شوند که اکنون طبق قوانین و مقررات سازمان بورس کشور در فرآیند بورسی شدن قرار دارند.

او با بیان اینکه در تلاشیم در اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند اجرای طرح ارزش مالکانه را کلید بزنیم، گفت: یکی از پیش‌نیاز‌های این کار، ثبت کد بورسی اعضای صندوق در سامانه موسسه صندوق ذخیره است تا بتوانند از سهام بورسی بهره‌مند شوند. از ابتدای تاسیس موسسه تاکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و هستند که سهام مذکور در قالب طرح ارزش مالکانه به‌تدریج به آن‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرعامل موسسه، معلمان شاغل عضو موسسه طبق اساسنامه صندوق تا زمانی که شاغل‌اند سهامشان توسط یک تیم مدیریتی پویا در صندوق مدیریت می‌شود و به این ترتیب هر روز دارایی‌ها و سهام آنان ارزشمندتر خواهد شد و زمانی که بازنشسته شوند این سهام به آن‌ها واگذار می‌شود، اما سهام بازنشستگان پس از صدور به آن‌ها واگذار می‌شود تا خودشان مدیریت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84147

  • اردشیر سلاجقه

    سلام و درود
    سهام نخواستیم پولمون را بدین کافیه بدون رضایت افراد نباید سهام تحمیلی به افراد داد

  • بازنشسته

    سهم ما باز نشستگان قدیمی که تمام سرمایه از ان ما بوده است کی واریز میشود یکساله که میخوان مبلغی واریز کنن

ارسال نظر