هشدار مهم به اصفهانی‌ها

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان هشدار داده که هموطنان در صورت سفر با خودرو، تجهیزات لازم به همراه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز برای شرایط جوی پیش‌رو آماده‌ باشند.

هشدار مهم به اصفهانی‌ها

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی، به‌ویژه در نیمه شمال و شرق استان از امروز «دوشنبه، ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» تا پایان هفته خبرداد.

نوید حاجی بابایی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به شکل‌گیری جریانات همرفتی در سطح استان بویژه در شهرستان‌های شمالی و شرقی استان تا پایان هفته جاری، اظهار داشت: از امروز ناپایداری‌هایی به صورت افزایش ابر، وقوع تند باد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق را به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از استان اصفهان انتظار داریم.

حاجی بابایی اضافه کرد: ناپایداری‌های همرفتی روز پنجشنبه نیز نیمه جنوبی استان را دربرخواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو بین ۲ تا چهار درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین درباره سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، سامانه بارشی از فردا «سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت» در استان فعال می‌شود و بارش رگبار باران گاهی با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه مناطق غرب و شمال غرب، شمال شرق و شرق استان را در برمی‌گیرد. هواشناسی استان این ناپایداری‌ها را بویژه در مناطقی از جمله شهرهای فریدون‌شهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران و بیدگل، بوئین و میاندشت، اردستان و نطنز پیش‌بینی کرده که در روز چهارشنبه در کاشان، نطنز، اردستان، نائین، انارک، بادرود، چوپانان و مهاباد ادامه می‌یابد و روز پنجشنبه نیز مناطقی چون نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خور و بیابانک، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اردستان و مهاباد را در بر خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان در این اطلاعیه نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان در این مدت نسبت به سفرهای برون شهری و گذر از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کرده و از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کنند.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان تاکید شده که هموطنان در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم به همراه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز برای شرایط جوی پیش‌رو آماده‌ باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83908

ارسال نظر