آمار تکان دهنده از تعداد ساختمان‌های پرخطر در پایتخت

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وجود ۲۳ ساختمان بسیار پرخطر و ۱۹۳۲ ساختمان پرخطر در مرکز تهران خبر داد.

آمار تکان دهنده از تعداد ساختمان‌های پرخطر در پایتخت

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وجود ۲۳ ساختمان بسیار پرخطر و ۱۹۳۲ ساختمان پرخطر در مرکز تهران خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، کامران عبدولی در چهل و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد، گفت:‌ این جلسه با هدف بررسی اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای ایمن سازی ساختمان‌های بسیار پر خطر و پر خطر در محدوده منطقه ۱۲ شهر تهران برگزار شده است. محدوده شهرداری منطقه ۱۲ تهران به لحاظ بافت شهری، قرار گرفتن اماکن تجاری، اداری و درمانی، معابر باریک و... از جمله مناطق پر خطر شهر تهران است اما در این منطقه ۲۸۰ آتش نشان در هشت ایستگاه آتش نشانی مستقر هستند که اقدامات آنان سبب شده تا در میانگین زمان چهار دقیقه و ۳۳ ثانیه خود را به محل حوادث و آتش‌سوزی‌های این منطقه برسانند که این زمان رسیدن به محل حادثه، قابل قبول است.

وی گفت: خوشبختانه با تشکیل کمیته ایمنی در شهرداری منطقه ۱۲ تهران تعداد ۱۷۰۱ دستورالعمل و اخطار برای ۲۳ ساختمان بسیار پر خطر صادر شده است. همچنین به طور متوسط پنج بار اخطار و تذکر برای ۱۹۳۰ ساختمان پرخطر واقع در این منطقه صادر شده است.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ادامه به تشریح آمار حوادث و حریق‌های منطقه ۱۲ تهران، درطول سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت و گفت:‌ در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری تهران در بازه زمانی سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۷۰۸ مورد آتش سوزی و ۳۸۴ مورد حادثه دیگر رخ داده است و ۱۲۹۲ مورد خدمات ایمنی و بازید از ساختمان ها از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران صورت گرفته است، این در حالی است که در بازه زمانی سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۰۷۵ مورد آتش سوزی و ۳۵۹ مورد حادثه در محدوده شهرداری منطقه ۱۲ روی داده است و ۱۲۵۷ مورد خدمات ایمنی و بازدید از ساختمان ها از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران انجام شده است.

عبدولی پس از ارائه گزارش در خصوص ساختمان های ناایمن سطح شهرداری منطقه ۱۲ و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان آتش نشانی تهران، خاطرنشان کرد: طرح پلاک ایمن از اواسط سال ۱۴۰۰ برای ایمن سازی ساختمان‌های سطح شهر تهران آغاز به کار کرده است. همچنین نظام بازرسی در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهرداری منطقه ۱۲ تهران کمک بزرگی به ما کرده است. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82756

ارسال نظر