وضعیت هوا در تعطیلات عید فطر چگونه خواهد بود؟

وضعیت هوا در تعطیلات عید فطر اعلام شد.

وضعیت هوا در تعطیلات عید فطر چگونه خواهد بود؟

وضعیت هوا در تعطیلات عید فطر اعلام شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور در روزهای پایانی هفته منتهی به تعطیلات عید فطر رگبار پراکنده در برخی استان‌ها، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی وضع هوا اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت، در برخی از استان‌ها بارش به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ خواهد داد.

بعدازظهر پنجشنبه (۳۱ فروردین) در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق فارس همچنین در شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات آذربایجان شرقی با افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در این روز برای سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ( اول اردیبهشت) با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان‌های مرزی کرمانشاه، ایلام و در شمال همدان ، قزوین و البرز افزایش ابر و رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی برای شنبه ( ۲ اردیبهشت) علاوه بر اینکه در نقاطی از دامنه‌های زاگرس واقع در غرب کشور و در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، در نقاطی از قم ، اصفهان، سمنان و خراسان رضوی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه ( ۳ اردیبهشت) نیز با گذر متناوب امواج تراز میانی در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و البرز رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. در روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه ( ۴ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82541

ارسال نظر