خبر مهم آموزش و پرورش درباره مسکن معلمان و بازنشستگان فرهنگی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد می‌گوید: انتظار داریم که مسئولین به فکر احداث یک شهرک مسکونی برای خانه‌دار شدن عمده معلمان و بازنشستگان فرهنگی بدون خانه باشند تا بتوان این مشکل را حل کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش درباره مسکن معلمان و بازنشستگان فرهنگی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ۴۰ درصد معلمان و بازنشستگان فرهنگی این شهرستان فاقد مسکن هستند.

«کوروش دلشاد» مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: پنج هزار معلم در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارند که از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فاقد مسکن هستند؛ باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های متولی و معلمان فکری برای این موضوع شود.

انتظار داریم که مسئولین به فکر احداث یک شهرک مسکونی برای خانه‌دار شدن عمده معلمان و فرهنگیان بدون خانه باشند تا بتوان این مشکل را حل کرد.

دلشاد اظهار کرد: طی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ هزار نفر در قالب بیش از سه هزار و ۶۷۵ خانوار در مدارس این شهرستان اسکان و پذیرش شدند که بالغ بر ۳۰ درصد از این گردشگران غیر فرهنگی بودند، اما در ارائه خدمات اسکان به آنان هیچ کوتاهی نشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۸۶ نفر از فرهنگیان مسئول مدیریت ستاد اسکان در ستاد مرکزی و ۷۹ مدرسه بودند.

دلشاد با اشاره به تجلیل محدود از تعدادی از دست اندرکاران ستاد اسکان در فرمانداری در سال‌های گذشته تصیرح کرد: ما خواستار تجلیل معنوی از همه دست اندرکاران ستاد اسکان شهرستان هستیم.

وی با اشاره به موضوع معضل و مشکل سرویس ایاب و ذهاب مدارس شهرستان بویراحمد بخصوص شهر یاسوج ادامه داد: با توجه به مشکلات در این زمینه بخصوص اینکه به نوعی منجری به آسیب‌های اجتماعی هم می‌شود و با توجه به شلوغ بودن برنامه‌های آموزش و پرورش، پیشنهاد می‌شود متولی ایاب و ذهاب مدارس برای سال جدید سازمان دانش آموزی باشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به در پیش بودن هفته معلم عنوان کرد: در آموزش و پرورش تنها خود تقدیری می‌کنیم در حالی که انتظار اینست دیگر دستگاه‌ها متولی تجلیل از فرهنگیان باشند.

دلشاد در خصوص اقدامات انجام شده برای هفته گرامیداشت معلم تاکید کرد: در روز ۱۵ اسفند اولین نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم برگزار شد و در ادامه همه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها برای مدارس ارسال شد. فرهنگیان متقاضی معلم نمونه از طریق سامانه اقدام به ثبت نام کردند که ۱۲ نفر از همکاران مسئولیت ارزیابی را برعهده داشتند و نهایتا ۱۳۷ نفر به مرحله بارگذاری مدارک رسیدند و از این تعداد ۴۵ نفر به عنوان معلم نمونه شهرستانی انتخاب می‌شوند ضمن اینکه شهرستان سهمیه معرفی ۴ نفر برای معلم نمونه استانی را هم دارد.

وی اظهارکرد: انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها با شیوه‌هایی که می‌توانند از جمله یادآوری هفته معلم در سربرگ مکاتبات اداری و یا نصب بنر و یا هر شیوه‌ای که خود مناسب می‌بینند هفته معلم را در سطح جامعه پررنگ کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، حضور در صدا سیما در دستور کار قرار دارد.

دلشاد با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان افزود: برای این سفر ما ۲۸ پروژه فضای آموزشی تعریف کرده ایم که اگر طی مدت سه سال این پروژه‌ها به بهره برداری برسند بحران فضای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پایان می‌یابد.

او با بیان اینکه شهرستان بویراحمد، مرکز و پیشانی استان است، اظهارکرد: احداث یک سالن چند منظوره و مجهز از دیگر درخواست‌های ما از هیئت دولت در سفر به استان است چرا که با احداث چنین سالنی می‌توان بسیاری از برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی را برای کل استان در این مکان انجام داد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: دارالقرآن موجود شهرستان عملا مستهلک و تقریبا غیرقابل استفاده است که پیشنهاد داریم در این سفر اعتبار احداث یک دارالقرآن جدید پیش بینی شود که می‌تواند برای کل استان مورد استفاده قرار گیرد.

دلشادتصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات جدی است که اگر بتوانیم این موضوع را در مدارس مدیریت کنیم، در سطح جامعه هم می‌توان مشکلات آسیب‌های اجتماعی را حل کرد بنابراین با توجه به مشاوران خوب و موفقی که داریم، پیشنهاد احداث یک مرکز مشاوره تخصصی و مجهز را برای این سفر داریم. برای همه پروژه‌های پیشنهادی خود زمین مناسب داریم بنابراین انتظار داریم که از طرف مسئولین شهرستانی و استانی مورد حمایت قرار گیریم.

همچنین شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: انتظار داریم که با برنامه ریزی مدون هفته معلم امسال در سطح شهرستان از حالت گلیشه ای خارج و در شان معلم برگزار شود.

او افزود: در کنار پیگیری مشکلات و مطالبات معلمان از جمله مسکن، گروه اندیشه‌ورز معلمان تشکیل شود تا برنامه‌های هفته معلم متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم.

مهدوی مطلق با اشاره به وضعیت ایاب و ذهاب و سرویس مدارس نداشتن دانش آموزان شهرستان بویراحمد بیان کرد: این مساله یک مشکل جدی است که باید برای رفع آن از هم اکنون برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی و چاره اندیشی شود. چراکه بر آرامش خانواده ها و ترافیک سطح شهر تاثیر گذار است و حتی سیستم اداری و کارکنان ادارات برای بردن فرزندان خود به مدرسه نیز درگیر این موضوع خواهند بود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82363

ارسال نظر