فرمول شگفت‌انگیز محاسبه طول عمر کشف شد

جزئیات عوامل و فرمول شگفت‌انگیز محاسبه طول عمر برای پیش‌بینی اینکه آیا یک فرد احتمالا ۲ سال یا ۱۰ سال بیشتر زندگی می‌کند، اعلام شدند.

فرمول شگفت‌انگیز محاسبه طول عمر کشف شد

عوامل شگفت‌انگیزی وجود دارد که پیش‌بینی می‌کنند آیا افراد پس از ۷۰ سالگی ۲، پنج یا ۱۰ سال بیشتر عمر خواهند کرد یا خیر.

به نقل از هلث، نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که طول عمر را می‌توان با عواملی مانند توانایی بالا رفتن از پله‌ها، سطح کلسترول، سیگار کشیدن و خرید مواد غذایی یا کارهای سنگین خانه پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: راز اصلی پیر شدن انسان کشف شد

این موارد برخلاف مدل سنتی است که برای پیش‌بینی امید به زندگی به شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی و سرطان بستگی دارد. مدل کنونی ممکن است به پزشکان کمک کند پیش‌بینی کنند که آیا بیماران بالای ۷۰ سال شانس زندگی ۲، پنج یا ۱۰ سال بیشتر را دارند یا خیر.

فرمول محاسبه طول عمر

پروفسور ویرجینیا بایرز کراوس، نویسنده اول این مطالعه، گفت: این تحقیق برای تعیین علل نزدیک به طول عمر طراحی شده است؛ عواملی که نشان می‌دهد آیا یک فرد احتمالا ۲ سال یا ۱۰ سال بیشتر زندگی می‌کند.

اگر این اقدامات به درستی اعمال شود، می‌تواند به تعیین فواید و کاهش بار آزمایش‌های غربالگری و درمان برای افراد مسن کمک کند.

گروه تحقیقاتی ۱۵۰۰ نمونه خون از افراد مسن را به همراه انجام چندین مصاحبه و پرسشنامه در مورد تاریخچه سلامت و عادات شرکت‌کنندگان مانند عملکرد شناختی، افسردگی، خواب، مصرف الکل، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی را تجزیه و تحلیل کردند.

این تحقیق ۱۷ متغیر را شناسایی کرد که مدت‌زمان زندگی یک فرد را پیش‌بینی می‌کند؛ عملکرد جسمی، پیش‌بینی‌کننده طول عمر در هر مدت‌زمانی (۲، پنج و ۱۰ سال) بود. عملکرد شناختی و سن (جوان‌تر بودن) اثرات قوی برای پیش‌بینی زندگی پنج و ۱۰ سال بیشتر داشتند و سال‌های کمتر سیگار کشیدن (در رتبه اول برای افراد غیر سیگاری) و عملکرد جسمی مانند سرعت راه رفتن سریع، باغبانی، بالا رفتن از پله‌ها، نظافت خانه و خرید مواد غذایی قوی‌ترین عوامل برای پیش‌بینی طول عمر ۱۰ ساله بودند.

فرمول محاسبه طول عمر

به‌ طور غیرمنتظره، شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی یا سرطان به‌ عنوان یکی از پیش‌بینی‌های کلیدی برای طول عمر شناسایی نشد.

سطوح بالاتر کلسترول خوب HDL عاملی غالب برای پیش‌بینی زندگی ۲ سال بیشتر بود.

پروفسور کراوس توضیح داد: این مورد به ویژه شگفت‌انگیز بود؛ فرض می‌کنیم که این ذرات بسیار کوچک HDL به اندازه‌ای هستند که در جمع‌آوری و پاکسازی اندوتوکسین، مولکول قوی ایجادکننده التهاب از میکروب‌های روده (VBKMP۱) از گردش خون بهترین هستند.

این ذره کوچک ممکن است به بهترین وجه بتواند وارد گوشه‌ها و سوراخ‌های سلول‌ها شود تا کلسترول بد را از بین ببرد؛ بنابراین داشتن تعداد بیشتری از آن‌ها می‌تواند این مزیت محافظتی را فراهم کند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82072

ارسال نظر