هشدار مهم به تهرانی‌ها | سیل، سرما و طوفان در راه است

هواشناسی استان تهران درباره سیل، طوفان، کاهش دما، سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد.

هشدار مهم به تهرانی‌ها | سیل، سرما و طوفان در راه است

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران: 

احتمالا بارش شدید باران در محدوده سولقان، امام زاده داوود و کن خواهیم داشت که مانند سال گذشته منجر به سیل می شود.

احتمالا این سیل وارد منطقه ۵ و ۲۲ شود چرا که این مناطق در معرض رود دره قرار دارند. احتمالا به درخواست فرمانداری مسیر امام زاده داوود به سمت تهران بسته می شود.

از چهارشنبه تا جمعه دمای هوا در تهران ۶ تا ۱۲ درجه کاهش یافته و هوا سرد می شود./فارس 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: مردم پایتخت پایان این هفته از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به آب گرفتگی معابر و امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و گفت: مردم پایتخت پایان این هفته از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و کنار مسیل‌ها اتراق نکنند.

یزدی مهر بیان داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در استان تهران به ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بروز اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داد و عنوان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران در زمان صدور هشدارها این است که مردم در صورت عدم ضرورت از تردد در جاده‌های کوهستانی بپرهیزند و در صورت حضور تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

او در ادامه گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از بعد از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه به ویژه بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی و غربی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید، احتمال طوفان لحظه‌ای خواهیم بود و اکیداً توصیه می‌شود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای در این زمان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص سامانه پیش‌بینی‌شده وزش باد شدید در استان تهران نیز هشدار داد و افزود: شهروندان از قرار گرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده اکیداً خودداری کنند چرا که در زمان وقوع باد شدید سقوط اجسام و اشیا بسیار محتمل است، همچنین ضروری است که نسبت به سازه‌های موقت و قیم سازی نهال‌ها تمهیدات اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین ماه نیز هشدار داد و اظهار داشت: کشاورزان و باغداران استان تهران نسبت به اخذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب به از درختان اقدام کنند.

هشدار هواشناسی درباره طوفان و وزش باد شدید در تهران

تهران طوفانی می‌شود. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، از طوفان، وزش شدید باد، بارش شدید و رگباری باران خبر داد. 

آماده‌باش در پایتخت به دنبال صدور هشدار طوفان و وزش باد شدید در تهران

جمعیت هلال احمر از آماده‌باش نیروهای این مجموعه در پایتخت به دلیل بروز شرایط طوفانی خبر داد.

جمعیت هلال احمر با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی در مورد هشدار سطح نارنجی، از بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد از روز چهارشنبه تا پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، زنجان، قزوین، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال تهران و البرز خبر داد.

هلال احمر گفت: بر همین اساس شهروندان از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند و به هشدارهای مجموعه‌های امدادی توجه داشته باشند.

هشدار طوفان و وزش باد شدید در تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید از روز چهارشنبه در این استان خبر داد.

مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه 1402، شاهد بارش و باد شدید در استان تهران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اتفاق هولناک در کمین تهرانی‌ها | سال سختی در پیش است!

بیشتر بخوانید: هشدار زرد هواشناسی به تهرانی ها برای وزش باد شدید

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: دمای هوای پایتخت تا روز سه‌شنبه افزایش خواهد داشت و پس از آن در روز چهارشنبه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

غلامی از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81274

ارسال نظر