تیراندازی شبانه پلیس در مشهد | ماجرا چه بود؟

جوانی که سوار بر پراید سرقتی مورد ظن پلیس قرار گرفته بود در عملیات تعقیب و گریز، با شلیک گلوله کشته شد

تیراندازی شبانه پلیس در مشهد | ماجرا چه بود؟

جوانی که سوار بر پراید سرقتی مورد ظن پلیس قرار گرفته بود در عملیات تعقیب و گریز، با شلیک گلوله کشته شد و سرنشین دیگر خودرو نیز در پی اصابت گلوله به مرکز درمانی انتقال یافت.

این حادثه اوایل شب دوشنبه  با گزارش مردمی به پلیس ۱۱۰، هنگامی روی داد که نیروهای انتظامی با حضور در محل به سرنشینان یک دستگاه پراید مشکوک شدند و به تعقیب خودرو پرداختند. استعلام از مرکز فرماندهی نیز بیانگر آن بود که خودروی مذکور سرقتی است بنابراین عوامل گشت انتظامی به راننده جوان خودرو فرمان «ایست» دادند اما او با مشاهده پلیس پدال گاز را فشرد و به داخل خیابان های اطراف گریخت.

ماموران انتظامی وقتی بی توجهی راننده به اخطارهای قانونی را دیدند با شلیک چند تیر هوایی به وی هشدار دادند که توقف کند ولی باز هم پرایدسوار مذکور به فرمان های پی در پی پلیس اهمیتی نداد و وارد خیابانی شد که انتهای آن بن بست بود. متهمان به سرقت وقتی اوضاع را این گونه دیدند بلافاصله دور زدند و با سرعت زیاد به طرف نیروهای انتظامی حرکت کردند.

در این هنگام بود که افسران گشت، خودرو را هدف گرفتند وبه سمت لاستیک ها تیراندازی کردند اما با توجه به شرایط حادی که به وجود آمده بود ، خودروی سارقان با سرعت وحشتناکی از کنار نیروهای انتظامی موتورسوار عبور کرد و به موتورسیکلت هم آسیب زد، ناگهان چند گلوله شیشه خودرو را شکافت و بر پیکر دو متهم تحت تعقیب فرود آمد.

با توقف پراید در حاشیه خیابان، بی درنگ عوامل انتظامی به کمک مجروحان رفتند و آنان را به مرکز درمانی انتقال دادند اما در این میان یکی از متهمان به سرقت با وجود تلاش پزشکان برای نجات وی از مرگ، جان خود را از دست داد و جوان دیگر نیز به اتاق مراقبت های ویژه انتقال یافت. دقایقی بعد با گزارش این ماجرا به دادسرای نظامی و با صدور دستوری ویژه  توسط قاضی علیرضا موسایی (دادستان نظامی)، قاضی شعبه دوم دادسرای نظامی برای بررسی دقیق حادثه مذکور تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد.

در همین حال با انتقال جسد جوان متهم به سرقت به پزشکی قانونی، بررسی های شبانه قاضی «کاظم نژاد» درباره شناسایی هویت و سوابق متهمانی که سوار بر خودروی سرقتی بودند، برای رسیدگی های قانونی ادامه یافت.

به گزارش روزنامه خراسان، فرمانده انتظامی نیز با بیان این که پلیس برای مقابله با جرم با اقتدار عمل می کند به مجرمان و سارقان هشدار داد: شلیک های پلیس با رعایت قوانین حمل سلاح با قدرت ادامه دارد و در صورتی که افراد به هر نحوی به فرمان و اخطارهای پلیس توجه نکنند برابر قانون هدف تیراندازی قرار می گیرند. سرهنگ احمد نگهبان افزود: طرح های ویژه شبانه با تقویت گشت های انتظامی برای مبارزه قاطعانه با سرقت در مشهد همچنان ادامه دارد.وی خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس بیانگر آن است   راننده ۳۰ ساله ای که هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد ۴ فقره سابقه کیفری دارد اما همدست وی هنوز قادر به بازجویی نیست و در بیمارستان بستری است.

سرهنگ نگهبان همچنین به افرادی که افکار و اندیشه های وسوسه آمیز سرقت را در سر می پرورانند هم توصیه کرد: قبل از آن که در چنگ قانون گرفتار شوند  یا در حوادث تعقیب و گریز جان خود را از دست بدهند، بهتر است که مسیر درست زندگی را در پیش بگیرند و از مسیر خلاف بازگردند؛ چرا که نیروهای انتظامی در برخورد قاطعانه با جرم از هیچ اقدامی برای آسایش و آرامش مردم دریغ نمی کنند.

منبع: خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81506

ارسال نظر