ببینید| تصاویر ترسناک از بزرگترین مارهای دنیا

در این جا فهرست ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید؛ کوچکترین مار این فهرست بیشتر از ۳ متر طول دارد.

ببینید| تصاویر ترسناک از بزرگترین مارهای دنیا

در این جا فهرست ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید؛ کوچکترین مار این فهرست بیشتر از ۳ متر طول دارد.

سنجش و فهرست کردن بزرگ‌ترین مار‌های دنیا کار ساده‌ای نیست. علاوه بر خطرات واضح نزدیک شدن به یک مار با نوار متر، مار‌ها معمولاً روی یک خط کاملاً صاف، بی‌حرکت نمی‌مانند. پس اگر بخواهید ماری را اندازه بگیرید (گرچه پیشنهاد می‌کنیم چنین کاری نکنید!) بهترین کار این است که پیش از این کار، به مار داروی مسکن قوی بزنید. در ادامه‌ی این مطلب، فهرستی از ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید!

عوامل زیادی می‌تواند بر وزن و اندازه‌ی مار‌ها اثر بگذارد، پس برای اجتناب از اشتباه، ما مار‌های وحشی را اندازه‌گیری کردیم نه مار‌های در قفس، چون این قبیل مار‌ها معمولاً سنگین‌تر از مار‌های وحشی هستند و به دلیل دسترسی آسان به غذا رشد طولی بیشتری دارند. در نهایت، به دلیل عدم‌اطمینان به داده‌های موجود، به این فهرست نیز باید با تردید نگریست.

۱۰. شاه قهوه‌ای

شاه قهوه‌ای که نام دیگر آن مالگا (Mulga) است، یک گونه‌ی بسیار سمی و بومی بخش‌های بزرگ استرالیاست. طول این مار بیش از ۳.۳ متر در حیات‌وحش ثبت شده است. این گونه با اینکه به خطرناکی گونه‌های دیگر استرالیایی نیست، زهر آن در مقادیر زیاد می‌تواند منجر به لخته شدن خون و آسیب عضلانی شود.

۹. بوآی کانستریکتور

مار‌های بوآی کانستریکتور غیرسمی هستند و معمولاً در سکونتگاه‌های گرمسیری آمریکای جنوبی یافت می‌شوند. تنوع رنگ و الگوی آن‌ها زیاد است و این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند با محیط پیرامون‌شان یکی شوند. به طور متوسط، طول این مار‌ها در حیات‌وحش به ۴ متر می‌رسد و به طور کلی ماده‌های این گونه درازتر از نر‌ها هستند.

۸. مامبای سیاه

مامبای سیاه چه روی زمین چه روی درخت یکی از ترسناک‌ترین مار‌های دنیاست. طول این مار به طور متوسط ۳ متر است، اما مار‌های بالغ در حیات‌وحش تا ۴.۳ و ۴.۵ متر هم رشد می‌کنند. این مار در صورت احساس خطر، می‌تواند از فاصله‌ی نسبتاً دور حمله کند و با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و از دندان‌های بسیار تیز خود، پشت‌سر هم و سریع نیش بزند.

۷. پایتون هندی

پایتون هندی سمی نیست و بسیار هم کند و پرزحمت حرکت می‌کند. درازترین مار پایتون هندی ثبت‌شده در پاکستان ۴.۶ متر طول و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد.

۶. شاه کبرا

شاه کبرا درازترین مار سمی فهرست ماست با طول متوسط ۳.۲ تا ۴ متر. یک مورد این مار در حیات‌وحش به طول ۵.۸۵ متر ثبت شده است. این مار از مار‌های دیگر تغذیه می‌کند از جمله شاه کبرا‌های دیگر و در صورت احساس خطر می‌تواند دوز مرگباری از سم فلج‌کننده عصبی‌اش را به انسان منتقل کند.

۵. پایتون صخره‌ای آفریقایی

این مار به عنوان بزرگ‌ترین گونه مار آفریقا و عضوی از گروه کانستریکتور ترسناک است و از قرار معلوم میمون یا تمساح شکار می‌کند. این مار که در طبیعت بیش از ۶ متر طول دارد قطعاً دل و جرات شکار این حیوانات و بلعیدن آن‌ها را دارد. این مار به داشتن شکل متمایز مثلثی زیر چشمانش و ردیف دندان‌های تیزش معروف است.

۴. پایتون برمه‌ای

طول پایتون جذاب برمه‌ای می‌تواند به ۵ متر هم برسد، اما دارنده رسمی رکورد ماری به نام «بِیبی» است که طول آن به ۵.۷۴ متر می‌رسد. اما این مقدار در قیاس با پایتون برمه‌ای تکی که طول آن ۸.۲ متر تخمین زده شده، ناچیز است (اندازه‌گیری و مشاهده این نمونه تک غیررسمی بوده است). متاسفانه به دلیل تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی، این گونه هم‌اکنون در فلوریدای آمریکا جزو گونه‌های مهاجم محسوب می‌شود.

۳. پایتون آمیتیستین

این مار بومی اندونزی، استرالیا و پاپوآ گینه نو است. این مار والابی (کانگوروی کوچک) و جوندگان کوچک را با پنهان شدن نزدیک منابع آبی شکار می‌کند و شناگر خوبی است. طول این مار در طبیعت حدود ۵ متر است. با این حال، این تصور وجود دارد که طول آن به بیش از ۸.۵ متر هم برسد.

۲. پایتون مشبک

درازترین مار ثبت شده در قفس پایتون مشبک است که طول آن به ۱۰ متر هم می‌رسد. این مار‌ها در طبیعت کوچکترند. سال ۲۰۱۶، در یک سایت ساخت و ساز در مالزی، گونه‌ای از این مار به طول ۸ متر یافت شد. مشبک خواندن این مار به دلیل الگو‌های روی پوست آن است که بسیار متمایز هستند.

۱. آناکوندای سبز

آناکوندای سبز معمولاً در آمریکای جنوبی یافت می‌شود و عضوی از خانواده بوآ است، به این معنا که سمی نیست، اما برای کشتن طعمه‌اش از انقباض استفاده می‌کند. این مار با وزن متوسط ۸۰ کیلوگرم، احتمالاً مجبور نیست مدت زمان زیادی برای آماده شدن ناهارش منتظر بماند. گمان می‌رود این مار سنگین‌ترین گونه مار دنیا باشد، همچنین با داشتن طولی بیش از ۹ متر، درازترین مار دنیا هم به حساب می‌آید. مکان‌یابی و اندازه‌گیری این گونه‌ها به دلیل دورافتادگی سگونتگاه‌شان دشوار و پرزحمت است، اما به گفته‌ی افرادی که البته گزارش‌شان تایید نشده، طول این مار‌ها به ۱۱ متر هم می‌رسد. / فرادید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81221

ارسال نظر