آموزش و پرورش ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس در شب‌های قدر را اعلام کرد + جزئیات

آموزش و پرورش جزئیات ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس و شروع کلاس‌های درس در شب‌های قدر را اعلام کرد.

آموزش و پرورش ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس در شب‌های قدر را اعلام کرد + جزئیات

جزئیات ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس و شروع کلاس‌های درس در شب‌های قدر در استان‌های مختلف کشور اعلام شد.

فعالیت مدارس ابتدایی ۱۰ صبح و دوره اول و دوم متوسطه ساعت ۹:۳۰ آغاز می‌شود

همچنین بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ آیین نامه اجرایی مدارس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری امتحان در روزهای ۱۹ و ۲۳ ماه مبارک رمضان مجاز نیست.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان تهران در شب‌های قدر 

فعالیت مدارس شهرستان‌های تهران دوشنبه «۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲» ۹ صبح آغاز می‌شود.

به گزار عرشه آنلاین، طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی شب قدر، ساعت آغاز فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های این استان در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ (نوزدهم ماه مبارک رمضان) از ساعت 9و30 صبح خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شب قدر، شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک‌ساله انسان‌ها است. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید. براساس آیات قرآن و روایات، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است.

زمان دقیق شب قدر، روشن نیست؛ ولی بر اساس بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و به احتمال زیاد یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ این ماه است. شیعیان بر شب ۲۳ رمضان و اهل سنت بر شب ۲۷ رمضان تأکید بیشتری دارند.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان آذربایجان غربی در شب‌های قدر 

ادارات آموزش و پرورش و مدارس آذربایجان غربی فردا، دوشنبه ۱۹ رمضان از ساعت ۹ صبح آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی شب قدر ساعت آغاز فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان، در روز دوشنبه ۱۹ رمضان از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در شب‌های قدر 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعت شروع به کار مدارس و ادارات استان در روزهای پس از لیالی قدر، ۹ صبح خواهد بود.

مرادعلی پیوند، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران، افزود: مدارس و ادارات کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پس از شب‌های قدر با تأخیر شروع به کار می‌کنند.

او گفت: به منظور بهره‌مندی از فیوضات و ظرفیت شب‌های معنوی قدر، ساعت آغاز فعالیت ادارات و مراکز آموزشی کهگیلویه و بویراحمد فردا دوشنبه «۲۱ فروردین مصادف با ۱۹ رمضان» از ساعت ۹ صبح خواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا فعالیت ادارات و مدارس در ساعت ۹ آغاز شود. کارکنان در این ساعت در محل خدمت حاضر باشند که ضمن فراهم شدن شرایط بهره‌مندی از برکات شب‌های قدر، خدمات رسانی به مردم نیز با خللی مواجه نشود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان گلستان در شب‌های قدر 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: فعالیت مدارس گلستان در روزهای پس از شب‌های قدر، ساعت ۹ شروع می‌شود.

سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، آغاز ساعت کاری ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان گلستان در روز دوشنبه (۲۱ فروردین ماه) از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: ضرورت دارد مدیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آغاز فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در این روز از ساعت ۹ صبح آغاز شود.

گفتنی است، ساعت کاری روزهای عادی برای مدارس طبق روال قبل و از ساعت ۷:۳۰ صبح خواهد بود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان زنجان در شب‌های قدر 

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: زمان شروع به کار دستگاه‌های اجرایی، مدارس، بانک‌ها و بیمه‌ها فردا با تاخیر یک‌ساعته آغاز می‌شود.

مرتضی شهامی، معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر و ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع)، مطابق سال‌های گذشته زمان شروع به کار دستگاه‌های اجرایی طی روز دوشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) با تاخیر آغاز می‌شود.

او افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، دستگاه‌های اجرایی، مدارس، بانک‌ها و بیمه‌های استان زنجان با یک‌ساعت تاخیر شروع به کار خواهند کرد.

این مسئول تاکید کرد: امسال بانک‌ها و بیمه‌های هم شامل این شروع با تاخیر خواهند بود ولی مراکز بهداشتی، اورژانس و خدمات ضروری که شیفت دارند استثنا بوده و به شکل ۲۴ ساعته به ارائه خدمات‌شان ادامه خواهند داد.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان گیلان در شب‌های قدر 

آموزش و پرورش گیلان طی اطلاعیه‌ای ساعت کاری مدارس در ایام شب‌های قدر را اعلام کرد.

اداره کل آموزش و پرورش گیلان طی اطلاعیه ای اعلام کرد ساعت کار مدارس گیلان فردا، ۲۱ فروردین ماه مصادف با ۱۹ رمضان از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات فرهنگیان و دانش آموزان عزیز در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن شب نوزدهم ماه رمضان (اولین شب از لیالی پرفضیلت قدر) فعالیت همه مدارس در روز دوشنبه، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

مدیران مدارس نسبت به تنظیم برنامه کلاس‌ها در ساعت‌های آموزشی فردا، اهتمام جدی داشته باشند.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان خراسان رضوی در شب‌های قدر 

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی گفت: فردا دوشنبه، ۲۱ فروردین ماه، همزمان با ۱۹ رمضان کلیه مدارس و دوایر اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی با ۲ ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح آغاز به کار خواهند کرد.

حسین محمدزاده، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان، حضرت علی(ع)، به منظور توفیق هرچه بیشتر در احیاء و بهره بردن از ثمرات معنوی این شب‌های پرفضیلت، زمان شروع به کار مدارس و دوایر اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی در روز دوشنبه، ۱۹ ماه مبارک رمضان، ساعت ۹ صبح خواهد بود.

او افزود: براین اساس ساعت بازگشایی مدارس با ۲ ساعت تاخیر در کلیه مقاطع تحصیلی جهت هماهنگی خانواده‌ها با سرویس مدارس اطلاع رسانی شده است.

محمدزاده بیان کرد: همچنین از همکاران درخواست شده در لیالی قدر حجم درس‌ها را کمتر کنند و قسمتی از زمان کلاس را برای پاسخ دادن به سوالات دانش‌آموزان اختصاص دهند.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان اصفهان در شب‌های قدر 

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان ساعت کاری مدارس و ادارات آموزش و پرورش اصفهان در روزهای پس از لیالی قدر را اعلام کرد.

جلال سلمانی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، آغاز ساعت کاری ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان اصفهان در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

سلمانی افزود: از این رو مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آغاز فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در این روز از ساعت ۹ صبح آغاز شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ساعت کاری روزهای عادی برای مدارس متوسطه دخترانه ۷:۳۰، مدارس متوسطه پسرانه ۷:۴۵ و برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ساعت ۸ تعیین شده بود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس مشهد در شب‌های قدر 

فرماندار مشهد گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین ادارات دولتی با تأخیر، آغاز به کار خواهند کرد.

محسن داوری، فرماندار مشهد اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، به منظور توفیق هرچه بیشتر در احیا و بهره بردن از ثمرات معنوی این شب‌های پرفضیلت، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در سراسر کشور در روزهای نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر همراه است.

در همین رابطه، امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار کرد: تمامی مدارس استان در نوبت صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به برگزاری نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان امسال طی امشب، مدارس در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در نوبت فردا صبح در ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

او تاکید کرد: مدیران مدارس با انجام هماهنگی لازم با اولیای دانش آموزان به منظور جابه‌جایی و بازگشت دانش‌آموزان به منزل در این زمینه همکاری لازم را به خرج دهند.

شوشتری گفت: این اقدام با هدف ایجاد تسهیل در برگزاری مراسم شب قدر والدین و دانش آموزان و تقویت فضای معنوی در خانواده انجام شده است.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان لرستان در شب‌های قدر 

مدارس لرستان با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، مدارس و ادارات آموزش و پرورش لرستان فردا دوشنبه با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، زمان شروع به‌کار فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان لرستان فردا دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه (۱۹ رمضان) با دو ساعت تاخیر و ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان سمنان در شب‌های قدر 

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری سمنان از تغییر در ساعات آغاز به کار مدارس و ادارات در روز بعد از احیای نوزدهم ماه رمضان خبر داد.

محمد حمیدی، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری سمنان در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری ضمن اشاره به فرارسیدن لیالی شب قدر، بیان کرد: طبق دستورالعمل جدید ساعات کاری ادارات و مدارس دستخوش تغییراتی شده است.

او با بیان اینکه این تغییرات برای ایجاد امکان حضور مردم در مراسم لیالی قدر است، افزود: به استناد مصوبه هیئت دولت به منظور بهره‌مندی عموم مردم و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از فیوضات شب‌های قدر، ساعت کار اداری دستگاه اجرایی استان در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۱ ساعت ۹ صبح تعیین شده است.

به گفته سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری سمنان، مدارس در روز دوشنبه تعطیل نیستند.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان یزد در شب‌های قدر 

فعالیت مدارس و ادارات استان یزد به مناسبت شب قدر، فردا با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان یزد، همچنین استانداری یزد، به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی شب قدر، فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان یزد، همچنین ادارات استان، در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

بر این اساس، دانش آموزان، معلمان و کارمندان دستگاه‌ها فردا از ساعت ۹ صبح در محل کار خود حضور داشته باشند.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان فارس در شب‌های قدر 

استانداری فارس ساعت فعالیت مدارس، ادارات و نهادهای آموزشی در ایام شب‌های قدر را اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در خصوص ساعت کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی استان گفت: با توجه به ایام لیالی قدر و به منظور بهره‌ی هر چه بیشتر مردم مؤمن و روزه دار استان فارس، آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای اداری بعد از شب‌های قدر ساعت ۹ صبح خواهد بود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، ساعت کاری اداره‌های آموزش و پرورش و مدارس در روز دوشنبه بیست و یکم فروردین با ۲ ساعت تأخیر آغاز می‌شود. مدیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در این روز از ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز شود.

ساعت آغاز به کار و فعالیت مدارس استان کردستان در شب‌های قدر 

ساعات کاری ادارات و مدارس کردستان در ایام شب‌ قدر اعلام شد.

مراکز دولتی شامل ادارات‌، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مؤسسات دولتی در کردستان در روز نوزدهم ماه رمضان با ۲ ساعت تاخیر کار خود را آغاز می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)، به منظور توفیق هرچه بیشتر در احیا و بهره بردن از ثمرات معنوی این شب‌های پرفضیلت، مطابق سنوات گذشته زمان شروع به کار تمام ادارات‌، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مؤسسات دولتی در استان کردستان در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان (دوشنبه ۲۱ فروردین) با دو ساعت تاخیر ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

کدخبر: 81140

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    • Samir

      دو ساعت تاخیر ساعت ده میشه نه ساعت نه...

    • ناشناس⁸

      عجب بلبشویی است در دولت سیزدهم.در رسانه ساعت شروع مدارس یک چیز ودر اجرا چیز دیگریست.... واقعا مردم سر درگم شده اند.... مدیریت اقتصاد هم اینگونه است؟

    • ناشناس

      بی نظمی از ریخت و قیافه جامعه می باره از بس که غیر حرفه ای ها تصمیم گیر شدند و مردم رو سردرگم و مستاصل کردند

    ارسال نظر