خبر خوش از تامین مسکن معلمان و بازنشستگان فرهنگی

استاندار البرز گفت: درصدد هستیم برای تامین مسکن معلمان و بازنشستگان فرهنگی، اقدام ویژه‌ای را در دستورکار قرار دهیم و به شکل‌های مختلف برای تامین اراضی مناسب و اعطای کاربری مسکونی برنامه‌ریزی کنیم.

خبر خوش از تامین مسکن معلمان و بازنشستگان فرهنگی

استاندار البرز با اشاره به اینکه درصدد هستیم برای تامین مسکن فرهنگیان، اقدام ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم، گفت: باید به شکل‌های مختلف برای تتمین اراضی مناسب برنامه‌ریزی کنیم.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در جلسه بررسی روند ایجاد و فعالیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تاکید بر ضرورت تکریم و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات فرهنگیان، افزود: استان البرز بیش از ۵۰ هزار معلم دارد که حدود نیمی از آنها بازنشسته هستند.

استاندار البرز با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ معلم در استان درخواست تامین مسکن دارند، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق برای معلمان، ثروت‌سازی کنیم و برای آنها اندوخته مالی به طرق مختلف اعم از مسکن فراهم کنیم.

عبداللهی به جایگاه معلم در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در دنیا به این جایگاه ایمان و باور راسخ دارند چراکه آینده یک کشور در گرو آموزش و پرورش صحیح است.

او  افزود: باید به سمت تولید مسکن با کیفیت و ارزان حرکت کنیم و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره برداری کنیم.

استاندار البرز گفت: درصدد هستیم برای تامین مسکن فرهنگیان، اقدام ویژه‌ای را در دستورکار قرار دهیم و به شکل‌های مختلف برای تامین اراضی مناسب و اعطای کاربری مسکونی برنامه‌ریزی کنیم.

او افزود: همچنین اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن فرهنگیان از طریق بانک‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

عبداللهی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسه منشأ اثر و خیر برای ارتقا رفاه و معیشت فرهنگیان باشد، گفت: شهرداری لایحه تخفیف ویژه برای صدور پروانه ساخت مسکن فرهنگیان را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

او افزود: نظام مهندسی استان نیز برای نحوه محاسبه تخفیف اخذ هزینه خدمات مهندسی تعاونی‌ها نشستی برگزار شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه ستاد تشکیل تعاونی‌های مصرف در استان راه اندازی شود، گفت: باید طوفان فکری برای احیای ساخت‌و‌ساز، تعاونی و تولید مسکن ارزان و باکیفیت در استان ایجاد شود.

استاندار البرز گفت: در این راستا مدیران مربوطه باید تصمیم سازی و هم افزایی داشته باشند تا مشکلات مردم استان در حوزه مسکن با سرعت به سمت حل و فصل پیش برود.

او با بیان اینکه احیای بافت‌های فرسوده استان نیز اقدام مؤثری در این رابطه است، افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا تعاونی‌های مسکن را برای اقشار مختلف مردم راه‌اندازی و حمایت کنیم.

عبداللهی گفت: از شهرداری‌های استان انتظار می‌رود که همراهی ویژه ای از طریق تخفیف صدور پروانه ساخت و پایان کار و تامین زمین با تعاونی‌ها همکاری کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81009

ارسال نظر