آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری 1402 + جزئیات مهم و لینک ثبت‌نام

ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری 1402 آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری 1402 + جزئیات مهم و لینک ثبت‌نام

ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز، سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز، سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه سال جاری منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

داوطلبان تا روز دوشنبه مورخ ۲۱ فروردین ماه جاری فرصت دارند برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنند.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه می‌شود. آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود که دروس و ضرایب آن در دفترچه راهنمای آزمون اعلام شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که هیچ فرقی بین نوبت اول و دوم کنکور سراسری وجود ندارد و این آزمون‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شوند، در صورت شرکت داوطلبان در هر دو نوبت آزمون، حداکثر نمره برای آنان لحاظ می‌شود.

همه داوطلبان نظام جدید، نظام پیش دانشگاهی، نظام قدیم، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و... اعم از اینکه دارای سوابق تحصیلی می‌باشند یا خیر و یا برای ایجاد یا ترمیم سوابق تحصیلی اقدام کرده یا هنوز اقدام نکرده‌اند به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و کد ۱۹ رقمی از سامانه را دریافت کنند. 

همچنین تمامی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲(نوبت دوم) ملزم به ارائه کد سابقه تحصیلی جدید در هنگام ثبت نام در آزمون می‌باشند. برای دریافت کد مورد نظر لازم است داوطلبان تا پایان مهلت ثبت نام آزمون، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد ۱۹ رقمی از سامانه اقدام نمایند و تاکید می‌شود درج این کد از الزامات ورود به سامانه ثبت نام است.

دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (این دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است) لازم است.

ثبت‌نام در آزمون فوق از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر انجام می‌گیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی https://sanjesh.org/ قرار دارد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای مذکور را مطالعه نموده و در صورتی که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردنظر هستند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی ۱ (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) شرکت نماید.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80146

ارسال نظر