خبر مهم برای مسافران گیلان | کولاک و یخ زدگی در راه است!

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: مسافران از هرگونه توقف و استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.

خبر مهم برای مسافران گیلان | کولاک و یخ زدگی در راه است!

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: مسافران از هرگونه توقف و استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از مسافران خواست طی فردا و پس فردا ترددهای غیر ضروری به استان به ویژه محورهای کوهستانی نداشته باشند و گفت: احتمال یخ زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی طی روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

امیر مرادی  با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان و کاهش محسوس دما، اظهار کرد: از بعد از ظهر جمعه لغایت ظهر شنبه شاهد بارش برف و وزش باد شدید در سطح استان خواهیم بود که کولاک برف را در ارتفاعات به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی مذکور از غرب استان وارد می شود و مناطق جنوبی را نیز در بر می گیرد، تصریح کرد: بارندگی رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد سرد، کاهش محسوس دما، مه‌آلودگی، رعد و برق و تگرگ از جمله پدیده های مورد انتظار طی فردا و پس فرداست.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از خطر آبگرفتگی و لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی و اختلال در حمل و نقل جاده ای و ریلی و هوایی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و لغزش و رانش سنگ و...خبر داد و خاطرنشان کرد: مسافران از هرگونه توقف و استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مناطق کوهستانی جدا خودداری کنند.

مرادی، همچنین از مسافران خواست طی این مدت ترددهای غیر ضروری به استان به ویژه محورهای کوهستانی نداشته باشند و در صورت لزوم مجهز به تجهیزات ایمنی و گرمایشی باشند و ادامه داد: شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دمای هوا خواهیم بود و لذا احتمال یخ زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی طی روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری مدیریت بحران استان با حضور دستگاه های اجرایی و امدادی و خدمات رسان، یادآور شد: احتمال افزایش مصرف حامل های انرژی طی این مدت وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه راهداران آماده انجام عملیات برفروبی هستند، خاطرنشان کرد: کلیه فرمانداران و بخشداران و شهرداران نیز تمهیدات لازم را انجام داده اند و در حالت آماده باش کامل هستند.

وی از پیش بینی بارش ۸۰ میلیمتری باران خبر داد و گفت: این بارش ها می تواند آورد خوبی برای منابع آبی استان در غرب و جنوب داشته باشد.

مرادی، مجدد از مردم به ویژه مسافران نوروزی خواست از استقرار، تردد و همچنین برپایی چادر های مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و شیب دامنه های کوهستانی اجتناب کنند و ادامه داد: توصیه می شود از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی استان و انجام فعالیت های کوهنوردی به سبب مخاطره های مرتبط با کوهستان از جمله کولاک برف و احتمال بهمن و جاری شدن سیلاب پرهیز شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 79523

ارسال نظر