تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان 1402 + جزئیات تازه

جزئیات تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان در استان‌های کشور مشخص شد.

تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان 1402 + جزئیات تازه

آخرین اخبار و جزئیات تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان در استان‌های مختلف کشور اعلام شد.

تغییر ساعت کار ادارات استان خراسان شمالی در ماه رمضان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان طبق روال ایام سال گذشته خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

عبدالصمد صفرنژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان طبق روال ایام سال گذشته خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی گفت: جهت بهره مندی بیشتر کارکنان دستگاه های اجرایی از فیوضات معنوی شبهای قدر، شروع ساعت کاری در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

 

تغییر ساعت کار ادارات استان البرز در ماه رمضان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز و سرپرست فرمانداری کرج، ساعت آغاز به کار ادارات استان البرز را در روزهای ماه مبارک رمضان و پس از این ایام اعلام کرد.

کاوه حدادپور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز و سرپرست فرمانداری کرج گفت: طبق اعلام مصوبه هیئت محترم وزیران ساعت کار ادارات و مشاغل مختلف به این شرح است:

۱- ساعت آغاز به کار ادارات (به استثنای واحدهای عملیاتی، خدمات رسان، آموزشی و بهداشتی) در ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح تعیین می‌گردد. ساعت کار در روزهای بعد از لیالی قدر با دو ساعت تاخیر و از ساعت ۹ صبح است.

۲- ساعت کار ادارات پس از ماه مبارک رمضان( یک ساعت شناور) در روزهای هفته از ۷ الی ۱۴:۳۰ و روزهای پنجشنبه ۷ الی ۱۳:۳۰ تعیین می گردد.

۳- ساعت شروع به کار بانک ها از ساعت ۷:۳۰ تعیین می‌شود؛ لذا به منظور انجام امور مربوطه به شعبه، حضور کارکنان از ساعت هفت صبح الزامی است.

 

تغییر ساعت کار ادارات استان بوشهر در ماه رمضان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: از امروز (یکشنبه، 6 فروردین ماه 1402) تا پایان ماه مبارک رمضان، ساعت کاری اداره‌های این استان از ۸ صبح تا ۱۵:۳۵ خواهد بود.

اصغر جعفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور استفاده بهتر کارکنان دولت از فرصت عبادت در ماه مبارک رمضان و با عنایت به ضرورت ایجاد نظم سازمانی و در راستای خدمت‌رسانی بهینه و مطلوب به مردم، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از روز یکشنبه ششم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان، از ساعت ۸ صبح تا ۱۵:۳۵ تعیین و ابلاغ می‌شود. همچنین ساعت شروع کار در روزهای بعد از شب‌های قدر از ساعت ۹ صبح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر تصریح کرد: شایسته است مابقی ساعت کاری موظف هفتگی کارکنان به صورت دورکاری انجام پذیرد.

تغییر ساعت کار ادارات استان ایلام در ماه رمضان

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی ایلام در ماه مبارک رمضان شناور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی ایلام در ماه مبارک رمضان شناور است.

پناصر نجفی اظهار کرد: ساعت آغاز به کار ادارات تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای «واحدهای عملیاتی، خدمات رسان، آموزشی و بهداشتی» در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است و این ساعت در روزهای پس از شب‌های قدر ساعت ۹.۰۰ صبح خواهد بود.

او افزود: طبق تصویب نامه هیات محترم وزیران مورخ ۲۸/۱۲/ ۱۴۰۱ در مواردی که آغاز به کار ادارات شناور است، لازم است روسای ادارات ستادی و استانی به گونه برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعت کار شناور هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخ‌گویی و ارائه خدمات ایجاد ننماید.

نجفی در خصوص آغاز فعالیت مدارس یادآور شد: زمان بازگشایی مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و مقطع ابتدایی ساعت ۸ صبح است که مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که نیم ساعت قبل از آغاز به کار مدارس، پذیرش دانش‌آموزان انجام شود و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا کنند.

معاون استاندار ایلام در خصوص ساعت کاری بانک‌ها نیز گفت: ساعت آغاز به کار بانک‌ها همچنان ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.

او در پایان ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ساعت ۸ صبح اعلام کرد و افزود: ساعت آغاز به کار واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.

تغییر ساعت کار ادارات استان خوزستان در ماه رمضان

ساعت فعالیت ادارات و مراکز آموزشی خوزستان در ماه رمضان اعلام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان گفت: ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و فعالیت مراکز آموزشی خوزستان در ایام ماه رمضان اعلام شد.

سیداحمد موالی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به تصویب نامه هیئت وزیران و همچنین نظر به اهمیت روند خدمت رسانی به مردم استان، ساعت شروع به کار دستگاه‌های اجرایی استان در ایام ماه رمضان ساعت هفت صبح اعلام می‌شود.

موالی‌زاده افزود: ساعت پایان کار ادارات استان نیز ساعت ۱۵ خواهد بود؛ در عین حال کارکنان دستگاه‌های اجرایی به استثنای واحدهای عملیاتی، خدمت رسانی، مراکز بهداشتی، آموزشی و… منوط به اینکه ماهیت مشاغل آنها خدشه‌ای بر روند خدمت رسانی ایجاد نکند، می‌توانند از ۲ ساعت کاری شناور ۷ تا ۹ صبح با هماهنگی مسئول مافوق استفاده کنند مشروط بر آن که کسری تأخیر در ورود در انتهای همان روز جبران شود.

معاون استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین با توجه به الزام قانونی فعالیت به میزان ۴۴ ساعت موظف هفتگی، جبران ساعت‌های باقی‌مانده در قالب دورکاری محاسبه می‌شود. شروع به کار ادارات در روزهای بعد از لیالی قدر به منظور بهره مندی از فضیلت این شب‌ها با توجه به تصویب‌نامه هیات وزیران ۹ صبح خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تصریح کرد: با توجه به اینکه ساعت شروع به کار ادارات در استان‌ها هفت صبح و مدارس استان در مقطع ابتدایی هشت صبح اعلام شده است، ضمن تاکید به مدیران مدارس نسبت به پذیرش دانش آموزان از ساعت ۷:۳۰ و استفاده از این فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، یادآور می‌شود: با استفاده از مصوبه هیئت وزیران به منظور حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین، دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به شناور شدن ساعت کاری یکی از والدینی که هر دو شاغل هستند و همچنین زنان سرپرست خانوار که دارای فرزندان زیر ۶ سال و یا مقاطع ابتدایی هستند، اقدام به موافقت کنند.

تغییر ساعت کار ادارات استان آذربایجان غربی در ماه رمضان

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی در رمضان اعلام شد.

به نقل از استانداری آذربایجان غربی، بر اساس اعلام جعفر ذوالفقاری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان در ماه مبارک رمضان به شرح زیر خواهد بود: 

1- ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۸ لغایت ۱۵:۰۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ لغایت ۱۴:۰۰ است.

2- برای استفاده بهتر از فرصت عبادت و فضایل شب‌های قدر، در روزهای بعد از شب‌های قدر، شروع ساعات کار ادارات ۹:۰۰ صبح است.

3- ساعات کار ادارات بعد از ماه مبارک رمضان روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۵:۰۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۴:۰۰ است.

4- ساعات کاری مراکز امدادی، درمانی بهداشتی، آتش نشانی، اورژانس، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کار، ارائه دهنده خدمات شهری، بدون تغییر و به شیوه سابق خواهد بود.

5- ساعات کار بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ۷:۳۰ صبح است (حضور کارمندان بانک‌ها نیم ساعت زودتر، ساعت ۷ صبح است.

6- ساعات کار مدارس مقطع متوسطه ۷:۳۰صبح و مقطع ابتدایی ۸ صبح است.

7- ساعات کار مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ساعت ۸ صبح است.

8- کلیه قوانین قبلی اعم از ( قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص) – (قانون کاهش ساعت کار جانبازان) و سایر قوانین کمافی السابق قابلیت اجرایی را دارند. 

9- کلیه مهدکودک‌های تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی موظف هستند ساعات کار مهدکودک‌ها را  با وقت اداری تعیین شده انطباق دهند.

تغییر ساعت کار ادارات استان زنجان در ماه رمضان

ساعت شروع کار ادارات استان زنجان ۸ صبح اعلام شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: ساعت شروع کار ادارات استان زنجان در ماه مبارک رمضان ۸ صبح اعلام شد. ‌

مجتبی شهامی، معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: ساعت شروع کار ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان زنجان در ماه مبارک رمضان ساعت ۸ صبح خواهد بود. ساعت شروع کار در روزهای بعد از شب‌های قدر با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای این ماه (ساعت ۹ صبح) خواهد بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان تصریح کرد: ساعت کاری دستگاه‌های خدماتی، امداد رسان و درمانی به روال گذشته می‌باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ کنند تا جبران کسری ساعات مذکور به صورت دورکاری انجام پذیرد.

تغییر ساعت کار ادارات استان کردستان در ماه رمضان

معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری کردستان، ساعت کار ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌های استان در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، متن اطلاعیه به این شرح است: ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق درک فضائل این ماه پر برکت و باتوجه تصویب نامه ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیئت محترم وزیران و نیز به منظور به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات این ماه نورانی، ساعات کار ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها از روز ۵ فروردین ۱۴۰۲ تا اطلاع ثانوی به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۸ لغایت ۱۵ و پنج شنبه: ساعت ۸ لغایت ۱۴

ضمنا ساعات کار در روز‌های نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روز‌های این ماه شروع خواهد شد.

ساعت کاری دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان و درمانی به روال گذشته است.

شروع به کار دادگستری و نهاد‌های وابسته به قوه قضاییه توسط دادگستری کل استان اعلام می‌شود.

با توجه به کاهش ساعت اداری مدیران دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ نمانید تا جبران ساعات مذکور به صورت دورکاری انجام پذیرد.

تغییر ساعت کار ادارات استان لرستان در ماه رمضان

برنامه‌ ساعت کار ادارات لرستان در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

معاون استاندار لرستان، برنامه‌ ساعت کار ادارات استان در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

حمید کشکولی، معاون استاندار لرستان اظهار داشت: پیرو تصویب نامه مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۲۸ هیئت وزیران ساعت کاری ادارات تا پایان ماه مبارک رمضان از هفت تا ۹ صبح به صورت شناور است. این ابلاغیه شامل بانک‌ها، واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمت رسان، مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی استان نیست.

تغییر ساعت کار ادارات استان کرمان در ماه رمضان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان اعلام کرد: امسال ساعت کاری ادارات کرمان تغییر نمی‌کند.

علی بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرمان امسال تغییر نمی‌کند و کارکنان ادارات همچون گذشته باید در محل کار حاضر شوند.

او با اشاره به شرایط آب و هوایی استان کرمان افزود: ساعت کاری ادارات از ابتدای  امسال همچون گذشته از  ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تصریح کرد: کارمندان باید همچون گذشته در محل کار حضور داشته باشند تا کار پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان به تاخیر نیفتد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78930

ارسال نظر