رژیم روزه‌داری در ماه رمضان | برای افطار چه چیزی بخوریم که چاق نشویم؟

رژیم روزه‌داری و وعده افطار در ماه رمضان برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند، بسیار مهم است و باید از غذاهای کم‌کاری برای وعده افطار مصرف کنند.

رژیم روزه‌داری در ماه رمضان | برای افطار چه چیزی بخوریم که چاق نشویم؟

تغذیه‌ سالم در ماه مبارک رمضان، از اهمیت زیادی برخوردار است و با رعایت برخی نکته‌ها، می‌توان سلامت فرد را در این ماه تضمین کرد.

برخی از افراد تصور می‌کنند که افطاری جایگزینی برای وعده شام است و می‌توان غذاهای سنگین نوش‌جان کرد و نگران چربی و شوری غذاها نبود.

برای افراد سنگین وزن، ماه رمضان یک موقعیت عالی برای کاهش وزن و لاغری است، افراد دارای وزن کمتر از حد طبیعی نباید دچار کاهش وزن شوند. تجزیه و تحلیل میزان انرژی و مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی برای برنامه ریزی صحیح ضروری است. روزه ماه رمضان منافع معنوی، فیزیکی، روحی و اجتماعی دارد. البته اگر روزه به درستی گرفته نشود، ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

رژیم لاغری برای افطار بسیار ساده و راحت است و اگر می خواهید بدانید که بهترین افطار برای رژیم لاغری چیست این بخش را دنبال کنید. توصیه می‌شود هنگام وعده افطار از باز کردن روزه با آب سرد، نوشابه و مانند آن جدا خودداری کنید. بهترین نوشیدنی برای آغاز افطار، آب یا چای کمرنگ و گرم همراه با خرماست. بعد از آن نیز می‌توانید از مواد سبک و حاوی فیبر و قند طبیعی مانند خرما، کشمش و عسل استفاده کنید. به این ترتیب هم اشتها کنترل شده و هم زیاده‌ خوری کمتر می‌شود. اگر هم به چای شیرین علاقه دارید، بهتر است که از چای کمرنگ و مقدار کمی شکر استفاده کنید. همچنین می‌توان شیر گرم، فرنی و حلیم‌های کم‌ روغن نیز مصرف کرد. اگر حلیم بیش از حد روغن داشته باشد، معده را دچار مشکل خواهد کرد. همچنین آش‌هایی که حبوبات و رشته زیاد دارند مانند آش رشته، ممکن است معده را اذیت کنند. خوردن نان، پنیر، گردو و سبزی‌های ضدعفونی شده نیز توصیه می‌شود. سبزی بهتر است که در افطار مصرف شود چون فیبر سبزیجات آب را به خود جذب می کند، خوردن سبزی در سحری ممکن است باعث تشنگی در طول روز شود.

نیاز فوری بدن در هنگام افطار، به دست آوردن یک منبع انرژی به راحتی در دسترس به شکل گلوکز برای هر سلول زنده به خصوص سلول های مغز و اعصاب است و شما باید همیشه بهترین افطاری برای لاغری و کاهش وزن را انتخاب کنید. خرما و آبمیوه منابع خوب قند هستند. خرما و آبمیوه برای رساندن سطح گلوکز پایین به سطح طبیعی کافی است. آبمیوه و سوپ باعث حفظ تعادل آب و مایعات بدن می شود. یک رژیم غذایی نامتعادل و مصرف زیاد شربت و شیرینی با قند بالا ناسالم است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78916

ارسال نظر