آماده‌باش در اصفهان | اطلاعیه مهم هواشناسی استان اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای، درباره نفوذ سامانه بارش‌زا از غرب و جنوب استان، وزش باد شدید، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ هشدار داد و بر آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان برای برف‌روبی جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها تاکید کرد.

آماده‌باش در اصفهان | اطلاعیه مهم هواشناسی استان اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش‌های رگباری از امروز «یکشنبه، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲» در اکثر مناطق استان و به ویژه غرب و جنوب استان اصفهان آغاز می‌شود.

محمدرضا رفیعی، کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از امروز است.

او افزود: این سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه، در استان اصفهان فعال خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه بارش‌های رگباری باران و برف و وزش باید شدید و نسبتاً شدید در مناطق سردسیر و ارتفاعات پیش بینی شده است، تصریح کرد: شدت فعالیت این سامانه امروز در مناطق غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه فردا نیز شدت بارش‌های این سامانه در مناطق شمال و شرق استان خواهد بود، ابراز داشت: این سامانه رفته‌رفته روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد.

رفیعی در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان‌های همجوار اصفهان نیز تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش‌های رگباری و احتمال اختلال در تردد پیش بینی شده است. توصیه می‌شود مسافران نسبت به رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و همراه داشتن بنزین توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان نیز گفت: میانگین دمای هوای استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه کاهش دارد.

او در خصوص وضعیت دمایی شهر اصفهان نیز گفت: طی ۲۴ ساعت آینده اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ و در سردترین ساعات به ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رفیعی گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

هشدار هواشناسی استان اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز رگبارهای بهاری در نیمه غربی استان از شنبه (5 فروردین ماه 1402) و فراگیر شدن بارش‌ها در سطح استان طی ۷۲ ساعت پیش‌رو خبر داد.

مینا معتمدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امشب در نواحی غربی استان اصفهان افزایش ابر و رگبارهای بهاری را شاهد هستیم، اظهار داشت: از امروز (یکشنبه، 6 فروردین ماه 1402)  با نفوذ سامانه بارش‌زا از غرب و جنوب استان، وزش باد شدید و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ آغاز می‌شود و به تدریج تمامی مناطق استان را فرامی‌گیرد.

معتمدی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا روز سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه، به طور متناوب در سطح استان ادامه خواهد داشت، افزود: بارندگی در شهر اصفهان و نواحی مرکزی را از فردا عصر و ساعات شب تا صبح دوشنبه انتظار داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای یک درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر، به ترتیب به‌عنوان سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

هشدار هواشناسی اصفهان درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که احتمال خسارت گسترده بر اثر فعالیت یک پدیده جوی وجود دارد و اقدام برای جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

بر اساس اطلاعیه روز شنبه هواشناسی استان، از یک‌شنبه ۶ فروردین ماه، سامانه بارشی وارد استان شده و فعالیت آن مناطق غرب، شمال غرب و شرق استان از جمله شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، داران، خوانسار، نطنز، میمه، نائین، چوپانان، سمیرم و بوئین میاندشت را فرامی‌گیرد.

بارش‌های رگباری و رعد و برق، ریزش تگرگ، بارش برف در مناطق کوهستانی و وزش باد شدید موقت و مه آلودی هوا بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مختلف استان محتمل است و بارش طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هفتم و هشتم فروردین) در شهرستان‌های فریدون‌شهر، داران، خوانسار، بوئین میاندشت، میمه، نطنز، نائین، چوپانان، کاشان، آران و بیدگل و اردستان پیش‌بینی شده است.

هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و رگبار، برف و صاعقه، و اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی استان طی ۷۲ ساعت آینده هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان در صورت تردد بین‌شهری با خودروی شخصی، تجهیزات لازم همراه داشته باشند و از اتراق کردن و نزدیک شدن به رودخانه‌ها و یا فعالیت کوهنوردی طی این مدت خودداری کنند.

در این اطلاعیه بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای برف‌روبی جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها تاکید شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78895

ارسال نظر