زلزله شدید خوی را لرزاند

زلزله شدید خوی را لرزاند

زلزله  شدید خوی را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه صبح روز جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و همچنین در تبریز در آذربایجان شرقی احساس شد.

تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند

فرماندار خوی گفت: درپی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری بامداد امروز /جمعه/ در این شهرستان، تیم‌های ارزیاب بلافاصله به محل وقوع زمین لرزه اعزام شدند.

ذبیح الله کاظمی  افزود: حوالی ساعت ۶:۴۶ صبح امروز، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند.

وی اضافه کرد: بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نیز به حالت آماده باش در آمده‌اند.

فرماندار خوی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کرده و از توجه به شایعات خودداری و تمامی اخبار را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی و سلماس اعزام شدند ولی هنوز آمار دقیقی در دست نیست و پس از بررسی، اطلاع رسانی خواهد شد.

حمید محبوبی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان همزمان با این زلزله در حالت آماده باش قرار گرفت و در صورت نیاز با تمامی توان در صحنه حضور پیدا می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی هم در گفت و گوی خبری اظهار کرد: تاکنون گزارش خاصی از خسارت‌های احتمالی این زلزله دریافت نشده است.

امیرعباس جعفری با اشاره به دستور استاندار آذربایجان غربی برای آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات رسان اضافه کرد: البته تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و به صورت دقیق در حال بررسی وضعیت هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78755

ارسال نظر