هشدار مهم برای ساکنان 12 استان کشور

سازمان هواشناسی ایران با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، برای ۱۲ استان وضعیت هشدار صادر کرد.

هشدار مهم برای ساکنان 12 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تشدید فعالیت آن برای ۱۲ استان، هشدار طغیان رودخانه‌ها،‌ سیلاب، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی را صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان،‌کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، زنجان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. امروز بارش‌ها در استان‌های خوزستان،‌ لرستان  ایلام شدید خواهد بود.

همچنین در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. فردا در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان سامانه بارشی فعال بوده و در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

روز جمعه در مناطقی از شمال غرب، سواحل شرقی دریای خزر و نوار شرقی کشور و شنبه در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها آغاز می‌شود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه 1401/12/24

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/12/25

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/12/24: خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه.

پنجشنبه 1401/12/25: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی

توصیه: هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77656

ارسال نظر