وضعیت قرمز و آماده‌باش در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آماده‌باش نیروها، درباره ریزش ساختمان‌ها به دلیل بارندگی شدید هشدار داد.

وضعیت قرمز و آماده‌باش در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وضعیت مناطق مختلف در شرایط بارشی، از آماده‌باش تیم‌های امدادی در سطح استان خبر داد.

وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان امروز (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱) اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی که سبب بارندگی در سطح استان خوزستان شده است، آمادگی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به منظور پاسخگویی سریع به حوادث احتمالی ناشی از این بارش‌ها ایجاد شده است. با توجه به استمرار نزول رحمت الهی از شب گذشته تاکنون، نیروها در سراسر استان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اهواز در آب غرق شد + فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر معین دستگاه‌های امدادرسان در حوادث شهری است، افزود: علاوه بر آبگرفتگی‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های فصلی، احتمال ریزش ساختمان‌های ناایمن به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها بر اثر بارش باران وجود دارد لذا ضروری است تیم‌های عملیاتی سطح آمادگی‌ها را افزایش دهند.

شعبانی گفت: بر اساس الگوهای هواشناسی، این سامانه بارشی تا اواخر روز پنج شنبه در خوزستان فعال است و سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق خوزستان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77209

ارسال نظر