مجازات دردناک برای هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری | تعطیلات عید ندارید!

جزئیات مجازات متخلفان و هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری اعلام شد.

مجازات دردناک برای هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری | تعطیلات عید ندارید!

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان چهارشنبه‌سوری خبر داد. 

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در جمع خبرنگاران، بااشاره به در پیش بودن آیین چهارشنبه‌سوری (آخرین چهارشنبه سال)، اظهار کرد: متاسفانه چهارشنبه‌سوری به  عنوان یک سنت دیرینه بین مردم ایران، در سال‌های اخیر کارکرد اصیل خود را از دست داده و با هنجارشکنی‌ها و به خطر انداختن جان افراد زیادی همراه شده است. 

او ادامه داد: عدم فرهنگ سازی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها باعث شده تا هرساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: برخی هنجارشکنان در  این شب دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کنند. 

او با هشدار به افراد سودجویی که اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک بین مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازند. 

دادستان کرمانشاه افزود: در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم و حسب ماده یازده و تبصره ماده ۱۲ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق موادمحترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها و خودروهای فروشنده مواد محترقه وآتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز اقدام و ضمن برخورد قانونی، پلمب انبارها انجام گیرد.   

او ادامه داد: با افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخر سال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت. 

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه برای متخلفان چهارشنبه‌سوری مجازات سختی در پیش خواهد بود، اعلام کرد: این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به‌سر خواهند برد؛ اگر سرنشینان یک خودرو نیز تخلف کنند، علاوه بر دستگیری خود آنها، خودروی‌شان هم توقیف خواهد شد. 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76927

ارسال نظر