آخرین وضعیت تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | نیروهای قراردادی‌ در طرح ساماندهی تبدیل وضعیت شوند

نیروهای قراردادی امیدوارند نمایندگان مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به تصویب برسانند و آنها تبدیل وضعیت استخدامی شوند.

آخرین وضعیت تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | نیروهای قراردادی‌ در طرح ساماندهی تبدیل وضعیت شوند

چشم امید هزاران کارگر به تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس است. نیروهای حل اختلاف دادگستری می‌گویند: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باید شامل حال ما بشود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی تمام نهادها

نیروهای حل اختلاف دادگستری ضمن انتقاد از شرایط شغلی خود گفتند: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که مربوط به تمام نهادهای زیرمجموعه خزانه است، باید ما را دربربگیرد؛ شعبات حل اختلاف دادگستری به کار ما نیاز دارند و کار ما به نوعی دائم و مستمر است اما نه امنیت شغلی داریم و نه از دستمزد مکفی برخورداریم.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس | سازمان امور استخدامی می‌خواهد پیمانکاران بمانند

این نیروها با بیان اینکه پنج روز در هفته کار می‌کنیم اما فقط دو تا سه میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیریم؛ افزودند: دستمزد ما از یک کارگر ساده کمتر است؛ چطور وقتی تامین مالی نداریم و درگیر دغدغه‌های معیشتی هستیم، به اختلافات و مشکلات مردم رسیدگی کنیم؟

این نیروها با بیان اینکه به ما وعده داده بودند در اولویت استخدام دادگستری قرار می‌گیریم اما به این وعده عمل نکردند، می‌گویند: حقوق ما تا قبل از مرداد سال قبل، ماهی فقط صد یا دویست هزار تومان بود؛ از مرداد ۹۹ کمی حقوق‌مان افزایش یافته اما بازهم بسیار کم است، کمتر از یک کارگر ساده، حالا ماهی نهایتاً دو یا سه میلیون تومان حقوق می‌گیریم؛ ادعا می‌کنند برحسب تعداد پرونده‌ها دستمزد می‌دهیم این در حالیست که حقوق ما هیچ قانون و قاعده‌ای ندارد! یک ماه کم و ماه بعد، زیاد می‌شود!

بیمه این نیروها نیز از سال ۸۷ تا ۹۲ واریز نشده است؛ این نیروها ضمن درخواست برای به‌روز شدن بیمه و افزایش دستمزد، خواستار رسمی شدن و انعقاد قرارداد مستقیم هستند و می‌گویند: امیدواریم نمایندگان مجلس طرح ساماندهی را به تصویب برسانند و ما نیز در زمره این طرح قرار گیریم و تبدیل وضعیت شویم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7656

ارسال نظر