توضیحات مهم آموزش و پرورش درباره اصلاحات در مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در تمام نظام‌های اجتماعی با توجه به گذر زمان و تغییرات اجتماعی ما به تغییرات و اصلاحاتی در آموزش نیازمندیم که مدرسه نیز به همین شکل است.

توضیحات مهم آموزش و پرورش درباره اصلاحات در مدارس

مشاور آموزش و پرورش گفت: منظور ما از آموزش و پرورش، آموزش و پرورشی ایرانی است که به تناسبت فرهنگ و ارزش‌های ایرانی ما باشد، نه اینکه آموزش و پرورشی وارداتی و بهره‌گیری‌شده از دیگر کشورها باشد.

علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان شهرستان‌های جنوب شرق که در کانون فرهنگی هنری ملائک برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش از سند تحول بنیادین و تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم اما از چرایی تحول نمی‌گوییم.

او گفت: تحولات همیشه به دو دسته عمقی و سطحی تقسیم می‌شوند که تحول عمقی یا بنیادین یعنی از عمق یک‌ مجموعه باید نسبت به تحول اقدام کنیم.

مشاور آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در کشور ما مبتنی بر طراحی درونی نیست یعنی شیوه نمره، پذیرش معلم، آموزش، محتوا، مکان یادگیری و غیره مسائلی است که ما نساخته‌ایم و به تناسب نیازهای ما نیست.

پارسانیا بیان کرد: همیشه مشورت و گفتگو از راه‌های رسیدن به مسئله است، اما وقتی که راه‌حل را کپی کنیم، اشتباه است زیرا هر مسئله‌ای مختص نقطه جغرافیایی و منطقه خودش است.

او گفت: در تمام نظام‌های اجتماعی با توجه به گذر زمان و تغییرات اجتماعی ما به تغییرات و اصلاحاتی در آموزش نیازمندیم که مدرسه نیز به همین شکل است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: از گذشته به تناسبت دیگر اجتماعات الگوگیری و در کشور ما هم پیاده شد اما آموزش و پرورش ما به نسخه اصلی خودش نیازمند است.

پارسانیا خاطرنشان کرد: منظور ما از آموزش و پرورش مدنظر، آموزش و پرورشی ایرانی است که به تناسبت فرهنگ و ارزش‌های ایرانی ما باشد نه اینکه آموزش و پرورشی وارداتی و بهره‌گیری شده از دیگر کشورها باشد.

وی تصریح کرد: تفاوت فرهنگ‌ها و جوامع باعث شده است که به آموزش و پرورش‌هایی متفاوت نیازمند باشیم که به تناسب آن فرهنگ و اجتماع باشد، لذا ما نیز به آموزش و پرورشی متناسب با ارزش‌ها، فرهنگ و خواسته‌های سبک زندگی خودمان نیازمندیم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76451

ارسال نظر