زمان قطعی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت | سود سهام عدالت 4 میلیون تومان شد؟

سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود. آخرین اخبار سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید

زمان قطعی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت | سود سهام عدالت 4 میلیون تومان شد؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در این مرحله برای افرادی که سهام یک میلیون تومانی داشتند یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و برای افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی داشتند ۷۲۱ هزار تومان واریز خواهد شد.

عشقی افزود: سایر افراد هم متناسب با سهامی که دارند سود دریافت خواهند کرد.

قرار است از امروز سهام عدات پرداخت شود 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در سال جاری گفت: شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید سود مرحله دوم را تا قبل از پایان سال بدهند؛ وگرنه اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مورد اینکه درباره واریز مرحله دوم سود شرکت‌های سهام عدالت چه اقدامی انجام شده است، گفت: طبیعتا شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید تا آخر سال جاری سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند که سود‌ها تجمیع شده و بخش دوم سود سهام عدالت به صورت یکجا به حساب مشمولان واریز شود.

وی گفت: شرکت‌هایی که سود سهام را به موقع واریز نکنند، اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.آخرین اخبار سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز یکشنبه مصوبه هیات وزیران در خصوص اجرای بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را که به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور به تصویب رسیده است، ابلاغ کرد.

در بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است که دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکتهای دولتی در بنگاههای قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه(۱) و (۲) ماده(۲) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اقدام کند./ایرنا

اکبر حیدری در مورد اختصاص سهام عدالت به جا ماندگان دو دهک کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: هیأت تطبیق مقررات دولت ایرادی به مصوبه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گرفته است که باید این ایراد برطرف شود.

وی افزود: با توجه به ایراد وارده به مصوبه دولت بعید می‌دانم که تا قبل از پایان سال جاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم درآمد اختصاص یابد. البته جزئیات آن را سازمان خصوصی‌سازی بهتر می‌داند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟ گفت: مسئولیت وصول، تجمیع و توزیع سود سهام عدالت بنابر مصوبه شورای عالی بورس برعهده شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه است و آن شرکت مکلف است مبالغ سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول کند و به همه سهامداران در روش مستقیم یا روش غیر مستقیم واریز کند.

حیدری اضافه کرد: کل سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول نیمی از آن یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب ذی‌نفعان واریز شد و مرحله دوم سود باید تا آخر سال جاری تجمیع و به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود و اگر تا آخر سال محقق نشد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

وی تصریح کرد: جزئیات مبالغ وصول سود و تجمیع آن و اینکه تا آخر اسفند سود واریز می‌شود در اختیار شرکت سپرده‌گذاری است، اما باید طبق قانون در مهلت مقرر تا پایان سال سود پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه به گفته برخی مدیران شرکت سپرده‌گذاری باوجود مکاتبه با شرکت‌های سرمایه‌پذیر برخی از آن‌ها از واریز سود شانه خالی می‌کنند، گفت: ابزار قانونی برای پیگیری وصول سود سهامداران عدالت وجود دارد و اگر شرکتی همکاری نکرد، شرکت سپرده‌گذاری می‌تواند به نهاد‌های بالادستی گزارش دهد و طبق قانون با آن شرکت‌ها برخورد می‌شود.

حیدری گفت: براساس قانون تجارت، از تاریخ تصویب سود شرکت‌ها در مجامع عمومی تا توزیع آن نباید بیش از ۸ ماه بگذرد و، چون این سود مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حداکثر زمان قانونی برای واریز سود پایان اسفند سال جاری است.

وی در مورد اینکه آیا نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا می‌کنند؟ عنوان کرد: کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نمایندگی از سهامداران عدالت در روش مدیریت غیر مستقیم در مجامع شرکت‌ها حضور پیدا کرده و اعمال رأی و نظر می‌کنند و تاکنون هیچ مجمعی نبوده است که بدون حضور نماینده سهامداران عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر برگزار شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: کانون شرکت‌های استانی به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مجامع شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند، چون مطابق مصوبه شورای عالی بورس در دوره انتقالی بعد از آزادسازی سهام عدالت مقرر شده است تا زمان اصلاح آیین‌نامه یک کارگروه سه نفره مرکب از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، یک نفر نماینده وزارت ا‌قتصاد و یک نفر عضو حقیقی شورای عالی بورس برای حضور در مجامع و تعیین نماینده‌ها در کرسی هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام کنند. دبیرخانه کارگروه هم در کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مستقر است.

حیدری تصریح کرد: تاکنون در همه مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده کانون حضور داشته و امور نظارتی و مدیریتی به نمایندگی از سهامداران را انجام داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به صرف نماینده کانون سهام عدالت، امور حرفه‌ای‌گری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر رعایت می‌شود؟ اظهار داشت: در حوزه معرفی نمایندگان سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرفه‌ای‌گری و اصول حاکمیت شرکتی و قواعد حاکم بر شرکت‌های بورسی رعایت می‌شود و اعضای معرفی شده برای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید به تأیید سازمان بورس برسند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: تمهیداتی اتخاذ شده است که افراد کارآمد، حرفه‌ای و متخصص در مجامع شرکت‌ها حضور یابند و علاوه بر آن برمبنای ضوابط کارگروه باید یک فرد اصلح در شرکت‌های سرمایه‌پذیر انتخاب شود بنابراین در این زمینه وسواس و دقت می‌شود هم صلاحیت فنی و هم صلاحیت عمومی افراد رسیدگی می‌شود و افراد معرفی شده باید بتوانند صلاحیت‌های لازم از سازمان بورس را اخذ کنند و سپس در شرکـت‌های سرمایه‌پذیر مستقر می‌شوند.

حیدری گفت: از طرفی کسانی که به نمایندگی از سهامداران عدالت در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر حاضر می‌شوند، باید به صورت منظم به کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گزارش بدهند و تاکنون خوشبختانه هیچ صندلی هیأت مدیره مربوط به سهام عدالت در شرکت‌ها خالی نمانده است.

وی تأکید کرد: ممکن است فرد معرفی شده خارج از اعضای کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشد، اما باید ضوابط حرفه‌ای و گذراندن صلاحیت عمومی و تخصصی رعایت شود تا خللی به حرفه‌ای‌گری و حاکمیت شرکتی وارد نشود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

وی در مورد رقم سود پرداختی در مرحله دوم گفت: مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76223

  • بهار

    چرا زورتون میاد این چندرغاز پولا بدین ماهای که زیر قشر فقرهستیم همین پول ناچیز چندتا از مشکلاتمونا حل میکنه لطفازودتر سودسهام هارو واریز کنید دم عیدی به یه دردمون بخوره

  • امیر

    ۵۰۰تا؟ولا تو ۵۰۰تاموندن ؟چقد دروغ آخه

  • ناشناس

    همش خبرهای تکراری ... تاریخ دقیق اعلام نمیکنن شرکت ها هم زورشان میاد سود سهام خودمان را واریز کنند ... خدا ازشان نگذره

ارسال نظر