تذکر مجلس به وزیر کار | نرخ حق بیمه تامین اجتماعی اصلاح می‌شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با دادن تذکر به وزیر کار، خواستار اصلاح حق بیمه تامین اجتماعی برای مشاغل سخت شد.

تذکر مجلس به وزیر کار | نرخ حق بیمه تامین اجتماعی اصلاح می‌شود؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح نحوه دریافت اضافه نرخ حق بیمه تامین اجتماعی برای مشاغل سخت، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر داد.

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح نحوه دریافت ۴ درصد اضافه نرخ حق بیمه تامین اجتماعی برای مشاغل سخت و زیان‌آور به سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر داد.

به نقل از دفتر نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، وی در این تذکر، گفت: از آنجایی که ۵۰ درصد کارکنان شهرداری‌ها که امورات عمرانی و خدماتی را برعهده دارند و به صورت شرکتی مشغول به‌کار هستند، در زمان درخواست بازنشستگی باید چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور را از اندوخته خود پرداخت کنند که این موضوع واقعا برای این قشر زحمت‌کش بسیار دشوار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر همین اساس باید ترتیبی اتخاذ شود که سازمان تامین اجتماعی در زمان مفاصاحساب شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری، سهم ۴ درصد سخت و زیان‌آور را از آن‌ها وصول کند که باید در همین خصوص اقدامات لازم در جهت اصلاح قانونی موارد را معمول فرمایید.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75961

ارسال نظر