تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس تا پایان سال

ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و نگرانی‌هایی که از این بابت به وجود آمده است، موجب شد برخی از افراد پیشنهاد مجازی شدن مدارس را مطرح کنن

تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس تا پایان سال

مسمویت‌های سریالی دانش‌آموزان بسیاری را بر آن داشته که پیشنهاد دهند مدارس تا پایان سال غیرحضوری شوند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص توضیحاتی داد.

 ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و نگرانی‌هایی که از این بابت به وجود آمده است، موجب شد برخی از افراد پیشنهاد مجازی شدن مدارس را مطرح کنند؛ موضوعی که البته در دوره کرونا و بارش برف و آلودگی هوا به وفور انجام شد و در نهایت یک روز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که دیگر مدارس با هر موضوعی غیرحضوری نخواهد شد.

مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «آیا امکان غیرحضوری شدن مدارس تا پایان سال ۱۴۰۱ وجود دارد»، اظهار کرد: فعلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وزیر آموزش و پرورش تکلیف تعطیل شدن مدارس تا آخر سال را روشن کرد

 وزیر آموزش و پرورش گفت: موردی برای نگرانی برای باز بودن مدارس نیست.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان بنا به درخواست خودشان به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که بر اثر جو روانی ایجاد شده بوده و تحت تأثیر قرار گرفته بودند و یا بیماری زمینه‌ای داشتند.

وی افزود: هیچ یک از دانش‌آموزان زیاد در بیمارستان نماندند و پس از مراقبت‌های اولیه ترخیص شدند.

نوری اضافه کرد: حضور در فضاهای رسانه‌های غیررسمی موجب شتاب این جو روانی و نگرانی بیشتر اولیا و دانش آموزان شده است لذا از همگان درخواست داریم به اخبار رسمی و رسانه‌های معتبر توجه کنند. این توطئه دشمن است که می‌خواهد مدارس ما تعطیل و دانش آموزان از تحصیل باز بمانند. تمامی جوانب بررسی شده و نگرانی برای باز بودن مدارس نیست.

احتمال تعطیلی مدارس کشور تا پایان سال ۱۴۰۱

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با نامه‌ای که رئیس مجلس به چهار رئیس کمیسیون بهداشت، آموزش و پرورش، امنیت ملی و امور داخلی کشور زده، با حضور ۲ نفر از هر کمیسیون، کمیته‌ای برای بررسی مسمومیت‌های دانش آموزان تشکیل شده است.

جلسه این کمیته در مجلس در حال برگزاری است. حاصل پیگیری های این کمیته به زودی به سمع و نظر مردم خواهد رسید. فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده؛ تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75807

ارسال نظر