هشدار مهم هواشناسی | سامانه جدید و طوفان در راه است

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا و سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه جدید بارشی و وزش باد شدید و طوفان در کشور هشدار دادند.

هشدار مهم هواشناسی | سامانه جدید و طوفان در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱) و بارش پراکنده باران در نقاط مختلف خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. 

اوافزود: دوشنبه (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز در بخش‌هایی از جنوب غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت. 

او افزود: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اضافه کرد: امروز نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های واقع بر دامنه جنوبی البرز در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته ضیاییان، دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال غرب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک انتظار می‌رود. 

او افزود: امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل گرم‌باد و افزایش محسوس دما و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این نواحی کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه دما رخ خواهد داد.  

ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر از سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند) صاف تا قسمتی ابری و بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه (۱۶ اسفند) ابری همراه با وزش باد و بارش باران و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و ورود سامانه بارشی به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

او افزود: یکشنبه (۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱) نیز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام بارش رخ خواهد داد.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۶ اسفند) گستره فعالیت این سامانه در غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از اصفهان و کردستان است همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد. بارندگی‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت. 

او ادامه داد: چهارشنبه (۱۷ اسفندماه ۱۴۰۱) سامانه بارشی ضمن تشدید در مناطق یاد شده، شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد. 

ضیاییان در ادامه گفت: از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و از سه‌شنبه تا جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. 

او افزود: دریای خزر سه‌شنبه مواج خواهد بود همچنین طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در نیمه غربی کشور پدیده باد و گردوخاک دور از انتظار نیست. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۴ اسفند ) کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۱۵ اسفند ) صاف و غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۴- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

هشدار مهم هواشناسی

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش عرشه ‌آنلاین، سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روز جاری در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده رخ خواهد داد.

همچنین دوشنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود و سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز می‌باشد.از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور باد شدید رخ خواهد داد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75596

ارسال نظر