خبر مهم آموزش و پرورش استان البرز درباره چهارشنبه‌سوری در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش به دانش‌آموزان به منظور پیشگیری با به تصویر کشیدن خطرات ناشی از آتش‌سوزی و ترقه در چهارشنبه‌سوری، از محورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش استان البرز درباره چهارشنبه‌سوری در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با همکاری کارشناسان آتش‌نشانی و مراقبان سلامت، آسیب‌های ناشی از خطرات چهارشنبه آخر سال در مدارس استان تبیین می‌شود.

سید مسلم رئیسی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، موثرترین راه پیشگیری از حوادث است و کوچک‌ترین غفلت باعث بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر در چهارشنبه آخر سال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با همکاری کارشناسان آتش‌نشانی، دانشگاه علوم پزشکی و مراقبان سلامت، آسیب‌های ناشی از خطرات چهارشنبه آخر سال در مدارس استان تبیین می‌شود.

او بیان کرد: آموزش به دانش‌آموزان به منظور پیشگیری با به تصویر کشیدن خطرات ناشی از آتش‌سوزی و ترقه در چهارشنبه‌سوری، از محورهای مهمی است که باید به آن توجه کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب دیدگی چهارشنبه سوری در بین گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال در دو ناحیه دست و چشم است، یادآور شد: این اقدام فرهنگی و آموزشی با نگاه ترویجی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز در چهارشنبه آخر سال برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: در کانال معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز در بستر شاد هم دانش آموزان با اشتراک گذاشتن مطالب، عکس، نقاشی، فیلم و داستان کوتاه نسبت به رفتارهای پر خطر که چیزی جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان را به دنبال ندارد، می‌کوشند به افراد در معرض آسیب در این روز هشدار دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: هرساله در چهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه دانش آموزان که دارای حس کنجکاوی و شورهیجانی هستند اتفاق می‌افتد که کام خانواده‌ها را در آستانه سال نو تلخ می‌کند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75624

ارسال نظر