خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم دارد قطب تولید متانول در کشور شود، گفت: شما بهتر می‌دانید ولی کارشناسان اقتصادی و کارشناسان بازار سهام معتقدند مجموعه دارایی‌های یک مجموعه باید رنگین باشد. اگر زنجیره تأمین را نداشته باشیم، زنجیره ارزش هم ایجاد نخواهد شد.

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: از استعدادها، تحصیلات و سوابق کاری فرهنگیان و فرزندان آن در شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کنید.

همایش سراسری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل مؤسسه‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از صبح امروز به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این همایش با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت گفت: وظیفه ما فراهم کردن بستر لازم برای ظهور حضرت حجت است. هر فرد در هر نقطه‌ای، می‌تواند یک منتظر واقعی باشد مشروط به اینکه وظایف خود را به درستی انجام دهد. مهمترین کار ما همین است که کار و امانت را به اهلش بسپاریم. صاحب سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان هم معلمان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیاده سازی حکمرانی متعالی نیازمند فرهنگ متعالی است؛ ادامه داد: فرهنگ و جریان ارزش مدار بر بستر آموزش و پرورش و خانواده رشد می‌کند. به دلیل مشغله خانواده یا تخصص نداشتن دولت‌ها مکلف هستند نظام تعلیم و تربیت را ایجاد کنند.

نوری با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم دارد قطب تولید متانول در کشور شود؛ گفت: شما بهتر می‌دانید ولی کارشناسان اقتصادی و کارشناسان بازار سهام معتقدند مجموعه دارایی‌های یک مجموعه باید رنگین باشد. اگر زنجیره تأمین را نداشته باشیم زنجیره ارزش هم ایجاد نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمانی که به وزارت آموزش و پرورش آمدیم می‌خواستند بانک مرتبط با آموزش و پرورش را بفروشند، گفت: با فروش این بانک می‌خواستند ۴ و نیم همت به ما بدهند اما در حال حاضر بانک با اقدامات خوبی که داشته است نه تنها زیان انباشته موجود از بین می‌رود بلکه بانک را به یک بانک خوب برای همکاران تبدیل می‌کنیم. اگر زنجیره تأمین و زنجیره ارزش را کامل کرده و تسهیلات را با تبدیل دارایی‌های ارزی به ریالی افزایش دهند باز هم صندوق ذخیره فرهنگیان رشد خواهد کرد.

نوری با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که همکار فرهنگی ما احساس کند صندوق برای خودش است و نسبت به او دغدغه دارد؛ خطاب به اعضای شرکت‌های عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: از استعدادها، تحصیلات و سوابق کاری فرهنگیان و فرزندان آن در شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کنید. برای استخدام و جذب حتماً باید به اولویت بومی بودن و فرهنگی بودن دقت شود. باید به معلمان و فرزندان آنان مشروط به اینکه بومی باشند و مدرک و سابقه اجرایی یا سابقه کاری مرتبط داشته باشند اعتماد کنیم.

او با اشاره به اساسنامه تدوین‌شده از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در اساسنامه موجود همچنان در دولتی یا خصوصی بودن صندوق اشکال وجود دارد؛ الگوی راهبری اجرای اساسنامه به جهت مشروعیت اساسنامه باید تدوین شود اینکه بگوییم مؤسسه یک مؤسسه عمومی غیر دولتی است کافی نیست.

نوری با بیان اینکه ما دوست داریم از بیمه معلم برای خدمات بیمه فرهنگیان استفاده کنیم؛ گفت: بیمه ما ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه خدمات بیمه فرهنگیان دارد بیمه فعلی بیمه محترمی است اما ما دوست داریم بیمه فرهنگیان بیمه معلم باشد؛ البته از طرفی نمی‌خواهیم مانند گذشته شرایط به گونه‌ای نباشد که بیمه هیچ خدماتی به فرهنگیان ارائه ندهد. ما برای خدمات به معلمان با کسی تعارف نداریم در حال حاضر هم به دنبال افزایش سرمایه‌های معلمان هستیم.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75600

ارسال نظر