مرگ مرموز زن کلکسیونر در برج ولنجک

6 بهمن امسال مرد میانسالی در تماس با پلیس از ناپدید شدن زن میانسالی خبر داد که صاحب کارش بود.

مرگ مرموز زن کلکسیونر در برج ولنجک

۲۶ بهمن امسال مرد میانسالی در تماس با پلیس از ناپدید شدن زن میانسالی خبر داد که صاحب کارش بود.

وی گفت: مدتی است که به عنوان مباشر برای زن میانسالی به نام فرنگیس کار می کنم. اما چند روزی است که هر چه با او تماس می گیرم پاسخ نمی دهد و حتی برای دیدنش به محل سکونتش رفتم اما در را باز نکرد. تصور می کنم که اتفاقی رخ داده باشد.

به دنبال این تماس مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک با بازپرس محمد مهدی براعه تماس گرفته و پس از هماهنگی های لازم وارد خانه زن ۶۰ ساله شدند. به محض ورود به خانه که در طبقه پنجم برجی در ولنجک بود آنها با جسد زن میانسال زیر میز مواجه شدند. در تحقیقات اولیه اینطور به نظر می رسید که زن میانسال بر اثر اصابت سرش به لبه میز دچار حادثه شده است چون آثار شکستگی و خونریزی روی سرش مشخص بود.

اما در ادامه بررسی ها وجود دو ظرف غذا روی میز ناهارخوری و مشاهده وسایل پذیرایی از یک میهمان آشنا در خانه این فرضیه را برای تیم جنایی مطرح کرد که زن میانسال روز حادثه میهمان داشته است .

از آنجا که وی تنها زندگی می کرد و در کار جمع آوری عتیقه و زیرخاکی های با ارزش و گرانقیمت بود فرضیه قتل وی با انگیزه سرقت قوت گرفت.

در ادامه تحقیقات متخصصان تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به بازرسی از خانه زن میانسال پرداختند. گرچه در بررسی های اولیه به نظر می رسید که زن میانسال بر اثر اصابت سرش به لبه میز جان باخته اما با پیدا شدن لکه های شسته شده خون روی فرش و سرامیک های خانه و همچنین دو گلدان که آثار خون روی آن وجود داشت این احتمال مطرح شد که زن کلکسیونر با فردی درگیر شده و پس از به قتل رسیدن، عامل جنایت اقدام به شست و شوی لکه های خون کرده و جسد را به زیر میز انتقال داده تا به نظر برسد که ضربه بر اثر حادثه بوده است.

زمانی که دختر فرنگیس پس از شنیدن خبر مرگ مادرش از خارج راهی کشور شد به پلیس گفت: تعدادی از انگشترهای گرانقیمت و عتیقه و همچنین چندین پارچه ظروف زیر خاکی مادرم به سرقت رفته است. بدین ترتیب فرضیه قتل زن میانسال با انگیزه سرقت قوت گرفت.

بازداشت مرد آشنا

در ادامه تحقیقات کارآگاهان به بازبینی دوربین های برج پرداختند و مشخص شد تنها کسی که به خانه این زن وارد و سپس خارج شده مردی از آشنایان زن میانسال بوده است.بنابراین به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، مرد میانسال بازداشت شد. گرچه او در تحقیقات اولیه منکر جنایت شد، اما مدارک و شواهد پلیسی نشان می دهد که او احتمالاً در این جنایت نقش دارد.

 

منبع: روزنامه ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75156

ارسال نظر