دکتری بدون آزمون 1402 + شرایط و لینک ثبت‌نام

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علم و صنعت اعلام شد.

دکتری بدون آزمون 1402 + شرایط و لینک ثبت‌نام

نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان دانشگاه علم و صنعت اعلام شد.

دانشگاه علم و صنعت درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه جهت پذیرش مورد بررسی قرار می دهد.

متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را از تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ صرفا به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

شرایط عمومی پذیرش عبارت است از؛ داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی (با اعمال ضریب همترازی)، داشتن حداقل معدل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه( در مقطع کارشناسی ارشد)با اعمال ضریب همترازی و کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین نامه الزامی است.

دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند. ملاک محاسبه ۲ سال، از تاریخ دفاع دانشجو تا شهریور ۱۴۰۲ است.

متقاضیان می توانند حداکثر در دو رشته -گرایش همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود در فراخوان ثبت نام کنند و برای هر رشته-گرایش هزینه ثبت نام جداگانه ای باید پرداخت شود. لازم به ذکر است که داوطلب در صورت داشتن شرایط لازم، باید در هر رشته گرایش جداگانه مصاحبه شوند.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد.

دانش آموختگان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس های خودگردان و بین الملل سایر دانشگاه ها، دوره های مجازی و نیمه حضوری سایر دانشگاه ها مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نیستند.

بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نیست و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد. در هر زمان حتی زمان فارغ التحصیلی مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75118

ارسال نظر