هشدار مهم هواشناسی

سازمان هواشناسی درباره بارش باران و باد شدید لحظه‌ای هشدار داد.

هشدار مهم هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران و باد شدید لحظه ای در روزهای دوشنبه و سه شنبه برخی استان های مرکزی و نیمه جنوب کشور را فرا می گیرد و این سامانه بارشی تا سه شنبه در کشور فعال است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران و باد شدید لحظه‌ای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برخی استان‌های مرکزی و نیمه جنوب کشور را فرامی‌گیرد.

این بارش‌ها که گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ است، دوشنبه استان‌های «فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی» و سه شنبه استان‌های «یزد، شمال شرق فارس، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان» را در بر می‌گیرد.

اثرات مخاطره آمیز این بارش‌ها شامل «احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ» است.

توصیه می‌شود نسبت به «عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و انجام تمهیدات دیگر برای جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحاً اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ» اقدام شود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74816

ارسال نظر