خبر مهم زاکانی درباره ساختمان‌های ناایمن تهران

شهردار تهران اعلام کرد: لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار مرجع قضایی است و مرجع قضایی نیز روی آن احکامی را صادر کرده است.

خبر مهم زاکانی درباره ساختمان‌های ناایمن تهران

شهردار تهران گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن را در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا ایشان تشخیص دهند که چگونه عمل کنند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسه امروز گفت: بودجه امسال شهرداری حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان بسته شد.

او ادامه داد: از این میزان بودجه بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان هزینه‌ای و مابقی تملک سرمایه‌ای و تملک دارایی است و این یعنی در بودجه بخش عمده کار ما ناظر بر تلاش و کار خودمان است.

شهردار تهران با اشاره به موارد جدید بودجه گفت: برای اولین بار امسال حق و حقوق شهرداری مانند ارزش افزوده‌ها معوقات که در گذشته پرداخت نمی‌شد به مبلغ ۷۱۵ میلیارد تومان توسط دولت پرداخت شد و این ظرفیت بسیار خوبی است.

زاکانی تصریح کرد: مسیر انضباط مالی و دقت در میزان خرج و مخارج‌ها مشخص شد و عمده بحث ما تلاش است و امسال ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه بود اما انرا به مبلغ ۸۳ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و این یعنی تلاش ما نیز باید بیشتر شود.

او با اشاره به مولدسازی گفت: یکی از ظرفیت‌های ما مولدسازی است و انشاالله برای ۴ خط بعدی، اولویت ما دوطبقه کردن تونل مترو برای مولدسازی است.

شهردار تهران درباره استیفای حقوق شهر گفت: به هیچ وجه ناظر بر استیفای حقوق شهر کوتاه نمی‌آییم؛ خیلی از امکانات شهر از بین رفته بود اما درحال بازگردان آنها به شهر هستیم.

زاکانی در پاسخ به این سوال که صبح امروز عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که لیست ساختمان‌های ناایمن باید در اختیارش قرار گیرد، تا آن را منتشر کند، گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار مرجع قضایی است و مرجع قضائی نیز روی آن احکامی را صادر کرده است.

او ادامه داد: این موضوع این موضوع در جهت اصلاح خواهد بود لذا مسیری که می‌رویم در جهت اصلاح است.

شهردار تهران با بیان اینکه بی تردید باید مشکل را حل کنیم گفت: لیست را در اختیار آقای چمران رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا او تشخیص می‌دهد که چگونه عمل کنند.

او گفت: اما همانطور که وزیر کشور اعلام کرد نباید التهاب روی التهاب گذاریم حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی در مسیر رصد و پایش ۹ گانه هستند که برای اولین بار این اتفاق در حال رخ دادن است.

زاکانی با اشاره به ساختمان‌های ناایمن بیان کرد ۱۲۹ ساختمان ناایمن از حیث آتش نشانی است اما در پایش جدید جدید همه اجزا و عناصر دست به دست یکدیگر داده‌اند و بر اساس چک لیستی ایمنی ایمنی را مورد سنجش قرار می‌دهند در حال حاضر نیز بالغ بر هزار ساختمان را پایش کرده‌اند.

شهردار ادامه داد: ۲۲ تیم که شهرداری یک وجه آن است، کار پایش را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حادثه دلخراش روز گذشته و عرض تسلیت به مناسبت شهادت یکی از آتش نشان گفت: ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار جز ۱۲۹ ساختمان ناایمن نبود، و دستگاه قضائی درخواست پایش کرده‌ایم نظریه نظریه رسمی را قرار است امروز به ما تحویل دهند که بر اساس آن را در نظر بگیریم اما برداشت آنها این است که ساختمان نیاز به بازسازی دارد نوسازی و برخی از ستون‌های طبقه منفی دو و سه آسیب دیده است.

زاکانی گفت: باید کارشناسان وضعیت ساختمان را بررسی کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74683

ارسال نظر