ماجرای فک پلمپ ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار چه بود؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار دارای حکم ماده ۱۰۰ بوده است؛ علیرغم اینکه این ساختمان توسط محاکم قضایی چندی پیش پلمپ شده بود اما به صورت غیرقانونی فک پلمپ شده شده بود.

ماجرای فک پلمپ ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار چه بود؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: شکایتی از سوی پلیس و مراجع ذیربط شده است همچنین دادستانی نیز به این موضوع ورود جدی داشته است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته ساختمان ۱۵۳ واقع در خیابان بهار گفت: ابتدا شهادت یکی از آتش‌نشانان آقای دارابی رئیس ایستگاه آتش‌نشانی ۱۲۰ را به خانواده و همکاران این عزیز تسلیت عرض می‌کنم؛ نکته بعدی اینکه ساختمان اشاره‌شده، جزو ساختمان‌های ناایمن به لحاظ آتش‌نشانی نبوده است.

او با بیان اینکه اخطارهایی در خصوص ساختمان اشاره شده داده شده بود گفت:  متأسفانه صاحب این ساختمان پارکینگ‌های آن را تغییر کاربری داده و تبدیل به انبار کالا و آن هم کالاهای آتش‌زا کرده بود.

رئیس شورای شهر تهران درباره اخطار این ساختمان گفت: ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار دارای حکم ماده ۱۰۰ بوده و علیرغم اینکه این ساختمان توسط محاکم قضائی چندی پیش پلمپ شده بود اما به صورت غیرقانونی فک پلمپ شده و متأسفانه شاهد اتفاقات تلخ روز گذشته بودیم.

چمران با بیان اینکه متأسفانه مالک ساختمان پارکینگ‌های این ساختمان را تغییر کاربری داده و تبدیل به انبار کالا کرده بود، تصریح کرد: در این زمینه نیز شکایتی از سوی پلیس و مراجع ذیربط شده است؛ همچنین دادستانی نیز به این موضوع ورود جدی داشته است.

او با بیان اینکه این آتش نشانی روز گذشته ساعت ۹:۳۰ آغاز شد گفت: متأسفانه با یک ربع تأخیر این آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده بود و آن هم به خاطر تخلفی بوده که صاحب ملک نمی‌خواسته آن را اعلام کند که در نهایت شاهد اتفاقات تلخی در پی این آتش‌سوزی بودیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر صاحب ملک به موقع اطلاع‌رسانی می‌کرد شاید شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم گفت: نیروهای آتش‌نشانی نیز با حضور در منطقه اقدامات لازم را از همان ساعات اولیه و پایان ساعت شب گذشته انجام دادند و کارهای خوبی انجام شد اما ما نگران ریزش ساختمان هستیم؛ اگرچه هم اکنون ساختمان نریخته است و این نشان می‌دهد که آهن‌های این بنا در مقابل آتش مقاومت کرده‌اند و به مرز خستگی نرسیده‌اند اما باید باز هم مراقبت کرد که ساختمان نریزد و به همین جهت قرار است دو الی سه روز کنترل‌های لازم در ارتباط با ترددها در این خیابان انجام بگیرد.

چمران گفت: البته شب گذشته نیز دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق از دانشگاه‌ها و ستاد بحران در اطرف این ساختمان کار گذاشته شده و لحظه به لحظه اتفاقات رصد می‌شود ولی تا به امروز گزارشی در باب ریزش ساختمان نداشته‌ایم.

او همچنین در ارتباط با کارگروه ویژه بررسی وضعیت ساختمان‌ها به لحاظ ایمنی گفت: کار خوبی توسط دستگاه‌های مختلف در قالب چند گروه انجام شده و نتایج خوبی را داشته است که در این زمینه تک تک ساختمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تا امروز، ۱۶۰ ساختمان در قالب این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74615

ارسال نظر