زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان و اعتراض به آن اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان را اعلام کرد.

زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان و اعتراض به آن اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان را اعلام کرد.

 صادق ستاری‌فرد در نشستی خبری با بیان اینکه تا کنون ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی تشکیل شده که شامل شاغلین و بازنشستگان می‌شود گفت: ۱۳۰ هزار نفر از این تعداد نو معلمان هستند.

وی افزود: تاکنون احکام قطعی ۴۱۱ هزار و ۷۷۰ نفر از این تعداد صادر شده که ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر از شاغلین هستند.

امکان ثبت اعتراضات رتبه‌بندی از ۹ اسفند

رتبه‌بندی تا پایان اسفند به سرانجام می‌رسد

وی توزیع معلمان در رتبه بندی را اعلام کرد و گفت: تاکنون۳۱ هزار و ۵۹۲ نفر رتبه یک، ۸۱ هزار و ۲۸ نفر رتبه دو، ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ رتبه سه، ۱۳ هزار و ۱۶۸ تن رتبه چهار و ۱۲۳۸ نفر رتبه پنجم را کسب کرده اند و نویدبخش آن است که تا آخر اسفند رتبه بندی را به سرانجام برسانیم. رتبه‌ها در سامانه my.medu.ir قابل مشاهده هستند و از روز سه شنبه ۹ اسفند ماه امکام ثبت اعتراضات در این سامانه فراهم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: معلمانی که نسبت به رتبه خود اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

سونامی بازنشستگی فرهنگیان در سال آتی

ستاری فرد با بیان اینکه در سال آینده با سونامی بازنشستگی روبه رو هستیم و حدود ۸۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی داریم گفت: برآورد ما این است که از این تعداد ۲۰ درصد بمانند و استمرار خدمت دهند و حدود ۷۰ هزار نفر بازنشسته شوند. راهکار مطلوب ما این است که خروجی دانشگاه فرهنگیان، جایگزین شوند اما اکنون میزان خروجی‌ها کفاف نیاز آموزش و پرورش را نمی‌دهد. هرچند حمایت‌های جدی برای ارتقای زیرساخت‌ها انجام دادیم اما هنوز کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها آزمون استخدامی بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است تا از این چالش عبور کنیم. آزمون پیش رو تغییرات جدی پیدا کرده و منجر به شناسایی و جذب نیروی باکیفیت خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

آغاز ثبت‌نام آزمون در هفته جاری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این بود که آزمون استخدامی در اسفندماه برگزارشود که به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا هم فرصت مطالعاتی وجود داشته باشد و هم با اختلالی در آزمون به جهت تعطیلی مراکز آموزشی مواجه نشویم. آزمون را ۸ اردیبهشت سال آینده یعنی اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم. ثبت نام از پایان هفته یعنی نهم یا دهم اسفندماه شروع و مختص جذب آموزگاران ابتدایی است.

ستاری فرد افزود: در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی جذب خواهند شد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74411

ارسال نظر