جزئیات آزمون استخدامی جامع دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

سرپرست ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری دوره هفتم آزمون جامع استخدامی مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان ارائه کرد.

جزئیات آزمون استخدامی جامع دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

سرپرست ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

ایوب ابراهیمی، سرپرست ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در حاشیه برگزاری دوره هفتم آزمون جامع مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره این آزمون ارائه داد و در این باره اظهار کرد: کارآمدی نظام آموزشی با توسعه‌یافتگی جامعه در ابعاد مختلف آن مرتبط است.

ابراهیمی افزود: نظام آموزشی کارآمد، اثربخشی مدارس و موفقیت‌های تحصیلی فراگیران بدون معلمان توانمند و کارآمد، قادر به ایجاد تحول و اصلاح فرآیندهای آموزش و یادگیری نخواهد بود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بر اساس تبصره ۵ ماده واحده مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی)، دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی، به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی است عنوان کرد: کسب اطمینان از کیفیت شایستگی‌های معلمان یک ضرورت انکار ناپذیر برای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی است و این مهم بدون نظام ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای محقق نخواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در جایگاه نهاد حاکمیتی تربیت معلم، با دغدغه پرورش معلمانی فاخر و توانمند برای تربیت نسلی شایسته، همواره مسئله کیفیت را به عنوان رویکردی مهم و جدی در نظر داشته و برنامه جامعی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان خروجی دانشگاه تدوین کرده است.

او با اشاره به اینکه در همین راستا «مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی» تاکنون از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز (مشمول ماده ۲۸ اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است، گفت: این افراد دوره مهارت‌آموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای را با موفقیت گذرانده‌اند. هم اکنون نیز دوره هفتم ارزیابی مذکور در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ارزشیابی جامع صلاحیت حرفه‌ای معلمی دانشگاه فرهنگیان بر شش هدف کلان سنجش اثربخشی، تضمین کیفیت، پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی، جهت‌دهی به فرایند یادگیری و آموزش، انگیزه‌بخشی و تصمیم‌یاری استوار است. همواره تلاش می‌کنیم در راستای مأموریت‌ها و اهداف خود این مهم را به درستی اجرا و موضوع کسب اطمینان از کیفیت خروجی‌های خود را از منظر پاسخگویی به جامعه و مخاطبان به صورت تمام و کمال به انجام برسانیم.

به گفته ابراهیمی حفظ، ارتقا و کسب اطمینان از کیفیت سرمایه انسانی آن هم در وزارت آموزش و پرورش، خواسته‌ای عمومی، الزامی اخلاقی و سازمانی است که بر آن اصراری جدی داریم و امیدواریم مهارت آموزان نیز به موضوع مهم کسب شایستگی‌های معلمی توجه داشته باشند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74129

ارسال نظر