خبر مهم درباره واریز عیدی و پرداخت رتبه بندی معلمان

بر اساس اطلاعیه واریز حقوق بهمن فرهنگیان عیدی در فیش حقوقی درج نمی شود. پرداختی مربوط به رتبه بندی معلمان در این ماه نحواهد بود.

خبر مهم درباره واریز عیدی و پرداخت رتبه بندی معلمان

بر اساس اطلاعیه واریز حقوق بهمن فرهنگیان، عیدی در فیش حقوقی درج نمی شود. پرداختی مربوط به رتبه بندی معلمان در این ماه نحواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش - درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: حدود ۹۲۰ هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته مدارک خود را در سامانه مربوط به اجرای طرح رتبه بندی بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: حدود ۸۰۰ هزار نفر به مرحله ارزیابی نهایی و تعیین رتبه توسط هیأت‌های ممیزه رسیدند که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر تعیین رتبه شدند و حدود ۳۲۰ هزار نفر آماده صدور احکام هستند.

ستاری‌فرد گفت: بازنشستگانی که از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ به بعد بازنشست شدند، در اولویت هستند. تا الان احکام این عزیزان صادر نشده و باید آنان را در اولویت صدور احکام قرار می‌دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نحوه رتبه‌بندی نومعلمان، ثبت اعتراض به رتبه‌های اعلامی و روند رسیدگی به تخلفات ناشی از درج اطلاعات خلاف واقع برای رتبه‌بندی را اعلام کرد.

صادق ستاری‌فرد در بخشنامه‌ای که نیمه اول بهمن ماه سال جاری در ۱۲ بند نگاشته و ابلاغ شده است، خطاب به مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها نکاتی را در خصوص اجرای رتبه‌بندی معلمان تبیین کرده است.

در این بخشنامه‌ آمده است که به منظور اجرای صحیح قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی و شیوه‌نامه اجرایی آن، مصوبه ذیل پس از بررسی و تأیید هیئت ممیزه مرکزی وزارت آموزش و پرورش (موضوع ماده ۷ قانون و ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی آن) به شرح ذیل ابلاغ می شود:

مشمولان قانون رتبه بندی معلمان

۱-به استناد ماده ۲ و تبصره ماده ۴ قانون مشمولان رتبه‌بندی عبارتند از:

الف) معلمان موضوع جزء۱ ماده۲، اشخاص موضوع تبصره ماده۴ قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور

ب) افراد موضوع لایحه قانونی راجع به استفاده کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند از طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور و احتساب سوابق تجربی آنان مصوب ۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن

تبصره ۱: افراد مشمول بند ب صرفاً شامل معلمانی است که در ادارات مناطق/ نواحی/ شهرستان‌ها/ استان‌ها/ ستاد وزارتخانه و سازمان‌های وابسته به وزارت مشغول خدمت هستند.

تبصره ۲ : اشخاصی که هم اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر عهده ندارند از قبیل کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاه‌های اجرایی (اعم از: با حفظ پست سازمانی یا بدون آن، با پرداخت حقوق از مبدا یا از مقصد)، کارکنان مأمور به مدارس غیر دولتی (به استثنای مدیران و معاونینی که معلم بوده و از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند)، افراد انتقالی به دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی و همچنین دانشجومعلمان متعهد خدمت شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مشمول رتبه‌بندی معلمان نیستند.

منبع: راهبرد معاصر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73896

ارسال نظر