آزمون استخدامی وزارت نفت | ۳۵۰۰ نیرو استخدام وزارت نفت می‌شوند

جزئیات استخدام سه هزار و ۵٠٠ نیرو از طریق برگزاری آزمون سراسری در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران اعلام شد.

آزمون استخدامی وزارت نفت | ۳۵۰۰ نیرو استخدام وزارت نفت می‌شوند

معاون وزیر نفت از جذب سه هزار و ۵٠٠ نیرو از طریق برگزاری آزمون سراسری خبرداد.

محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت در جریان سفر به استان فارس و در نشست با مدیران نفت مناطق مرکزی و شرکت‌های تابعه بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم هیچ توسعه میدان گازی جدید در کشور نداشتیم، زیرا طرح‌های توسعه‌ای بیش از پنج سال به طول می‌انجامد اما در عین حال شاهد بودیم که طی سال جاری و در برخی از روزها میزان تولید گاز از یک میلیارد مترمکعب هم گذشت که می‌توان گفت شرکت نفت مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بیش از برنامه‌های توسعه‌ای حرکت کرده و سرعت توسعه آنها بیش از هر زمان دیگری بوده است.

او ادامه داد: توجه به موضوعات کلان و توسعه این مولفه‌ها موجب شده تا شاهد جهش در حوزه نفت و گاز باشیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به همکاری مطلوب نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با این وزارتخانه، این همراهی را موجب تسریع در روند توسعه میادین گازی این استان دانست.

خجسته مهر با بیان اینکه هزینه‌های اجرا و حفاری برخی از میدان‌های گازی سخت و طاقت فرساست، گفت: یکی از اقدامات مهمی که در صنعت شرکت ملی نفت ایران باید انجام شود، انتشار و اطلاع رسانی دقیق اقدامات در حوزه فعالیت‌ها و حوزه مسئولیت این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای افزایش تولید ١٤٢ میلیون مترمکعب در روز به سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیاز داریم که در این راستا برای تسریع در روند تولید گاز از طریق منابع داخلی شرکت نفت ایران ١٠ میلیون متر مکعب افزایش در سال ١٤٠٢ تعریف شد و ١٠ میلیون مترمکعب هم در سال ١٤٠٣ تعریف شده است.

خجسته مهر همچنین با بیان اینکه بین رده اول و دوم مدیریتی در وزارت نفت ١٠ سال اختلاف وجود دارد بدین معنا که ١٠ سال است که نیرویی جذب نشده است، از جذب سه هزار و ۵٠٠ نیرو از طریق برگزاری آزمون سراسری خبر داد و گفت: افرادی که طی سالیان قبل جذب بدنه وزارت نفت شده‌اند باید ضمن فراگیری آموزش‌های حین خدمت نسبت به توانمند سازی هم اقدام کنند.

او تاکید کرد: اگر منع قانونی وجود نداشته باشد، بار دیگر آموزش‌های آزاد را ویژه نیروهای انسانی از سر خواهیم گرفت.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که باید صنعت نفت را خانواده محور کنیم، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که کارمند خوب کار کند اما موجبات رفاه خانواده وی را فراهم نکرد، لذا توسعه در صنعت نفت باید به صورت متوازن باشد.

خجسته مهر با بیان اینکه بودجه‌های مسئولیت‌های اجتماعی بعضاً جذب نمی‌شود نیز تصریح کرد: باید با تعریف پروژه، سریعاً بودجه مسئولیت اجتماعی آن را جذب کرد تا اثربخشی پروژه‌ها بالا رود.

او همچنین در بخش ویدئو کنفرانسی این نشست با بیان اینکه در شرکت ملی نفت ایران در حال حاضر عمده سرمایه گذاری خارجی مربوط به پنج میدان مستقر در حوزه غرب کشور است، افزود: میدان گازی تنگ بیجار از جمله میدان‌های گازی مهم در ایران است و از این رو باید طرح توسعه این میدان گازی به گونه‌ای طراحی شود که بتوان کشور را از این طرح بهره مند کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ایران ادامه داد: میدان خانگیران نیز دارای سه مخزن و نیازمند دو اقدام ویژه شامل ذخیره سازی و نگهداشت ذخایر میدان گازی است، چرا که نباید حداقل تولید گاز امسال از حداقل تولید گاز در سال آینده کمتر باشد.

خجسته مهر همچنین در خاتمه خاطرنشان کرد: استان فارس دستاوردهای خوبی در حوزه نفت و گاز داشته و شاهد هستیم که برنامه ریزی‌های انجام شده در سطح وزارت نفت توانسته سرعت توسعه در استان‌ها نظیر فارس را رشد قابل توجهی دهد.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در شرکت ملی گاز شاهد هستیم که طی دو سال گذشته در فصل زمستان هیچ گونه قطعی گاز در مشترکان خانگی رخ نداده است.

او ادامه داد: میادین گازی در کشور و استان فارس وجود دارد که نیازمند توسعه هستند و مجموعه نفت با توجه به فعالیت‌های تخصصی باید نگاه تخصصی به آنها نیز داشته باشد تا بتوان با توجه به شرایط رقابتی در کشور، شرایط حفظ نیروهای انسانی توانمند کشور را فراهم کرد.

قادری با بیان اینکه اگرچه فارس یکی از استان‌های بزرگ تولید گاز و نفت در کشور محسوب می‌شود اما با توجه به حجم تولید وسیع گاز و نفت نتوانسته از بودجه‌های نفت و گاز استفاده کند، گفت: علی‌رغم انجام فعالیت‌های وسیع در حوزه فعالیت اجتماعی وزارت نفت در استان فارس، اما در این بخش هم شاهد غفلت‌هایی هستیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به درآمدهایی که دولت از تولید نفت و گاز داشته باید مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت‌ها در استان هم افزایش یابد. به عنوان مثال؛ صندوق بازنشستگی وزارت نفت بخش کوچکی از سرمایه گذاری طرح آزادراه شیراز-اصفهان را به خود اختصاص داده است.

او که معتقد است بومی گزینی در استخدام نیروهای انسانی در پالایشگاه‌های فارس رخ نداده، ابراز امیدواری کرد که بتوان از نیروهای توانمند استان در پالایشگاه‌های فارس استفاده کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72283

ارسال نظر