جنجال سر تن‌فروشی زنان | ماجرای قانونی کردن تن‌فروشی زنان روسپی و ارائه خدمات در دولت روحانی چیست؟

فاطمه شجاعی در برنامه «جهان آرا» از ماجرای برگزاری نشستی با عنوان ظاهری بهداشت جنسی، اما در باطن برای قانونی کردن تن فروشی زنان و ارائه خدمات به آن‌ها پرده برداشت.

جنجال سر تن‌فروشی زنان | ماجرای قانونی کردن تن‌فروشی زنان روسپی و ارائه خدمات در دولت روحانی چیست؟

در برنامه جهان آرا روی آنتن شبکه افق به مناسبت روز زن گفتگویی میان دو کارشناس برگزار کرد و در آن از برگزاری یک نشست در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی با محوریت «زنان روسپی» انتقاد کرد. کارشناس برنامه صداوسیما، دولت اصلاحات و معاونت زنان دولت حسن روحانی را به تلاش برای جا انداختن روسپیگری به عنوان یک شغل متهم کرد. فاطمه شجاعی در برنامه «جهان آرا» از ماجرای برگزاری نشستی با عنوان ظاهری بهداشت جنسی، اما در باطن برای قانونی کردن تن فروشی زنان و ارائه خدمات به آن‌ها پرده برداشت.این کارشناس مدعی شد دولت روحانی به دنبال این بوده که از بیت المال مسلمین استفاده کنند تا زنان تن‌فروش به رسمیت شناخته شوند و بتوانند خدمات جنسی بدهند.

در برنامه شب گذشته «جهان آرا»، گفت و گویی با فاطمه شجاعی کارشناس ارشد مطالعات زنان و عاطفه خادمی پژوهشگر حوزه سیاستگذاری زنان صورت گرفت.

عاطفه خادمی در ابتدای این برنامه گفت: انحراف در حضور بانوان در ساختار حاکمیتی، از دوران سازندگی شروع شد و مرحوم هاشمی به وعده‌های انتخاباتی خود در مورد زنان هم عمل نکرد.

بیشتر بخوانید :واکنش معاونین امور زنان دولت های خاتمی و روحانی به اتهام آزادی جنسی در تلویزیون

 

وی افزود: هاشمی در حلقه نزدیکان خود نگاه خوبی به مسئله زنان داشاه است، یعنی طیفی از بستگان نزدیکش روی او اثرگذار بودند، ولی در حوزه ساختاری، یک دفتر برای بانوان ایجاد می‌کند و برای آن سرپرست تعیین می‌کند.

شجاعی بیان کرد: به لحاظ ساختاری، زنان در عمیق‌ترین لایه‌های حاکمیتی حضور دارند و این امکان در کشورمان فراهم شده است، در واقع به لحاظ ساختاری به درستی پیش رفته‌ایم.

کارشناس مسائل زنان در ادامه گفت: کسی که از کشور فرار کرده، زمانی تئوریسین مسائل زنان در کشور ما بوده است.

وی بیان کرد: دعوای کودک همسری در کشور ما به انحراف رفته است، سن ازدواج را بهانه می‌کنند که دستورات خارجی را در کشور اجرایی کنند، ولی درد اصلی کودک همسری را علاج نمی‌کنند.

ماجرای نشست معاونت زنان دولت روحانی برای قانونی کردن تن‌فروشی چه بود؟

به گفته فاطمه شجاعی در زمان دولت روحانی، نشستی با عنوان ظاهری بهداشت جنسی، اما در باطن برای قانونی کردن تن فروشی زنان و ارائه خدمات به آن‌ها برگزار شد، آن هم با جامعه هدف مردان متاهل!

وی در ادامه اظهار کرد: از طریق ساختار‌های رسمی حاکمیتی، مسائل آزادی جنسی مطابق فرهنگ جهانی را آموزش می‌دادند بدون اینکه به مسائل شرعی و اسلامی، فرهنگ ایرانی و بومی توجه کنند، صرفا دستورالعمل‌های جهانی را ملاک قرار دادند.

رستاخیزی برای زنان در چارچوب گام دوم

عاطفه خادمی در ابتدای برنامه به صحبت پرداخت و گفت: در کشور ما، هر چه به صورت اختصاصی برای بانوان راه‌اندازی می‌شود، وضعیت بدتر می‌شود، می‌گویند زنان آن ساختار را گرفته‌اند، به دیگر کار‌ها چه کار دارند؟

وی افزود: در دوره احمدی‌نژاد هم فضای التقاطی راجع به مسئله زنان به وجود آمد و شخص رئیس جمهور، ایجاد حاشیه کرد.

خادمی با بیان اینکه نیازمند یک رستاخیز فرهنگی بر مبنای گام دوم انقلاب در حوزه زنان هستیم، گفت: ریشه خیلی از مسائل در حوزه فرهنگ، به هویت زن مسلمان، تکریم و منزلت او بر می‌گردد، این‌ها ارکان گفتمانی انقلاب اسلامی هستند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7227

  • ساعی

    دم خانم شجاعی گرم....زن فقط خودشه و‌بس

ارسال نظر