اخبار خوش استخدامی وزیر کار | مجوز استخدام رسمی ۱۰۷ هزار نفر صادر شد

وزیر کار جزئیات صدور ۱۰۷ هزار مجوز استخدام رسمی در سال جاری و طرح اطلس اشتغال کشور را اعلام کرد.

اخبار خوش استخدامی وزیر کار | مجوز استخدام رسمی ۱۰۷ هزار نفر صادر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور ۱۰۷ هزار مجوز استخدام رسمی در سال جاری خبر داد و گفت: اطلس اشتغال کشور تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ طراحی خواهد شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای سال آینده برنامه‌های خود را در حوزه اشتغال با قوت بیشتر پیش خواهیم برد و اعلام کرده‌ایم که حوزه معاونت اشتغال برای سال آینده اطلس اشتغال کشور را تدوین و مشخص کند. یعنی ما با کد ملی بدانیم که چه کسی شاغل و چه کسی بیکار است و تاکنون این کار انجام نشده است.

او ادامه داد: همکاران ما از طریق سامانه رفاه ایرانیان و سایر سامانه‌هایی که وجود دارد در تلاشند و اگر تعداد شاغلان و بیمه‌پردازان را به دست آوریم، تقریبا بیکاران ما با کد ملی مشخص خواهند شد.

به گفته وزیر کار بخشی از اشتغال کشور غیررسمی است و همه افراد اساسا در سامانه ثبت نشده‌اند که امیدواریم این کار انجام شود.

مرتضوی افزود: پیش‌بینی ما این است که بخشی از مشاغل دیگر مثل کسانی که اشتغال سیار دارند هم بیمه شوند و امیدواریم در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اطلس دقیق اشتغال کشور را طراحی کنیم و با سهولت در اختیار آحاد مختلف جامعه قرار دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که عمده یک میلیون شغل ایجاد شده در کشور متعلق به کدام بخش‌ها بوده است؟ گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال ما در حوزه مشاغل خدماتی است ولی دستگاه‌های اجرایی که اشتغال ایجاد کرده‌اند، به ترتیب وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، نهادهای حمایتی، کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت که در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۷ هزار مجوز استخدام رسمی نیز برای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و سایر دستگاهای اجرایی صادر شده که این آمار به آمار سامانه رصدملی اشتغال اضافه نشده است و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که از مرز یک میلیون شغل در کشور عبور کرده‌ایم.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71864

ارسال نظر