نامه مهم به تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات متناسب‌سازی بازنشستگان | ما را مجبور به لشکرکشی به خیابان‌ها نکنید؛ آستانه تحمل بازنشستگان به مرز هشدار رسیده است!

مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی آگاه باشید که آستانه تحمل ۹۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی به مرز هشدار رسیده است. لذا خواستاریم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا بعد از پایان دهه مبارک فجر، پاسخ روشنی را پیرامون پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ به جامعه هدف ارائه دهید تا ما در این وضعیت خاص کشور، مجبور به لشکرکشی به خیابان‌ها نباشیم.

نامه مهم به تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات متناسب‌سازی بازنشستگان | ما را مجبور به لشکرکشی به خیابان‌ها نکنید؛ آستانه تحمل بازنشستگان به مرز هشدار رسیده است!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از عدم اجرای باقیمانده متناسب‌سازی انتقاد کرد.

در نامه‌ی حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آمده است:

«احتراماً، به استحضار می‌رساند اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را تحت عضویت خود دارد که به واسطه حضور فعال و مطالبه گرایانه اعضای خود نیز به یکی از پرچمداران حوزه مطالبه‌گری جامعه کارگری بازنشسته مبدل شده است و تا تحقق مطالبات نیز لحظه‌ای آرام نخواهد نشست. پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تثبیت جایگاه بانک رفاه کارگران در پیکره تأمین اجتماعی و تعیین‌ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از جمله مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری بازنشسته می‌باشد که این اتحادیه به واسطه حضور فعال بازنشستگان و مستمری بگیران عضو اتحادیه، تلاش حداکثری خود را جهت تحقق آنها به کار خواهد بست.

 شایان ذکر است در حال حاضر، یکی از مطالبات برجای‌مانده‌ی این قشر زحمتکش و انقلابی، پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ است که تاکنون محقق نگردیده است. اعضای هیئت مدیره اتحادیه پیشکسوتان نیز در راستای بررسی و تحقق این مطالبه برجای مانده، جلسه‌ای مشترک با حضرتعالی داشته‌اند که در آن جلسه صریحاً پیرامون عملیاتی نمودن ۲۵ درصد از مانده بدهی متناسب سازی سال ۱۴۰۰، وعده داده بودید. اما متأسفانه پس از گذشت نزدیک به دو سال همچنان شاهد گردش درب بر یک پاشنه هستیم و آن هم بی‌پاسخ ماندن این خواسته قانونیِ مربوط به بیش از ۹۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

برادر ارجمند جناب آقای موسوی عزیز و بزرگوار، با توجه به تأکیدات حضرتعالی در جلسات متعدد و از جمله جلسه مشترک با هیئت مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و اعلام رسمی از سوی جنابعالی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما مبنی بر اینکه این ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی سال ۱۴۰۰، حقوق مکتسبه بازنشستگان تأمین اجتماعی است و ما نیز اقدام خواهیم کرد؛ لیکن تاکنون شاهد تحقق آن نبوده‌ایم! چه دلیلی دارد که نسبت به اعمال فرمول و حتی مذاکره با نمایندگان بازنشستگان که همانا هیئت مدیره کانون عالی هستند، عکس العمل مثبتی ارائه نمی‌دهید. این بی توجهی نسبت به مطالبه قانونی مربوط به بیش از ۹۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و کم اهمیت جلوه دادن خواسته جامعه هدف مذکور، این موضوع را در ذهن ما متبادر می‌کند که سازمان در پی اجرای قانون نیست و ما نیز علیرغم میل باطنی جز اعتراض، راه دیگری پیش روی خود متصور نیستیم.

 مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی آگاه باشید که آستانه تحمل ۹۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی به مرز هشدار رسیده است. لذا خواستاریم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا بعد از پایان دهه مبارک فجر، پاسخ روشنی را پیرامون پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ به جامعه هدف ارائه دهید تا ما در این وضعیت خاص کشور، مجبور به لشکرکشی به خیابان ها نباشیم. امید است که با درایت، موضوع را مدیریت و تصمیم درستی را اتخاذ نماییم. پیشاپیش از اهتمام حضرتعالی نسبت به امور کارگران شاغل و بازنشسته کمال امتنان را داریم و سربلندی و بهروزی حضرتعالی را آرزومندیم.»

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 71306

ارسال نظر