مشاوره رایگان با وکیل جرایم رایانه‌ای و سایبری

این مدت زمان به اندازه‌ای کوتاه بود که عملا به قانون این فرصت را نداد تا بتواند خودش را با آن منطبق کند. همین مسئله مهمترین سختی کار یک وکیل جرایم رایانه‌ای محسوب می‌شود. در واقع به سبب جدید بودن این مفاهیم، قوانین دچار مشکلات خاصی در این حوزه است.

مشاوره رایگان با وکیل جرایم رایانه‌ای و سایبری

وکیل جرایم رایانه‌ای از جمله جدیدترین انواع وکلا در قانون کیفری محسوب می‌شود که ما قصد داریم توضیحاتی راجبع به این موضوع به شما عزیزان بدهیم.

در واقع اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم وکیل جرایم رایانه‌ای کسی است که می‌تواند بر اساس قوانین کیفری از موکل خود در خصوص جرم رایانه‌ای اتفاق افتاده دفاع کند. حال ممکن است موکل او به عنوان خواهان یا خوانده در این پرونده حضور داشته باشد. حال سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که اساسا کارکرد وکیل جرایم رایانه‌ای به عنوان یک وکیل کیفری مانند وکیل منطقه یک چیست؟ در کلام ساده‌تر چه انتظاراتی می‌توانیم از این وکیل داشته باشیم؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی به عقب‌تر بازگردیم و مفهوم قوانین کیفری را با یک دیگر مرور کنیم. به طور کلی قوانین ایران به دو دسته مهم کیفری و حقوقی تقسیم می‌شود. قانون در بخش حقوقی سعی می‌کند روابط انسان در جامعه را مشخص کند و آن را تحت چارچوب‌های مشخصی بیان کند. به طور کلی می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون در بخش حقوقی حقوق هر فرد در جامعه را مشخص کرده و بیان می‌کند که هر فرد باید چه حقوقی را رعایت کنند. اما قانون در جنبه کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می‌پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می‌کند که کدام دسته از افعال جرم است و چگونه این جرم اثبات می‌شود. همچنین بعد از اثبات جرم نوبت به تعیین مجازات می‌رسد. در قانون کیفری به نحوه اجرای مجازات نیز پرداخته شده است. بنابراین مهمترین مفهومی که یک وکیل کیفری مانند وکیل جرایم رایانه‌ای با آن سروکار دارد مفهوم جرم است. انتظار ما از این وکیل چه به عنوان یک وکیل منطقه یک و چه تحت عناوین دیگر این است که بتواند در روند اثبات جرم، تعیین مجازات و اجرای مجازات دفاع موثری از موکل خود داشته باشد. گروه وکلای عدالت نویسان می‌توانند بهترین وکلا در این حوزه در اختیار شما قرار دهند. تنها کافی است یکبار امتحان کنید.

همانطور که می‌دانید عمر سیستم ها و شبکه‌های کامپیوتری چندان دور و دراز نیست. بسیاری از ما روزهایی را به خاطر داریم که کامپیوتر به عنوان یک وسیله لوکس محسوب می‌شود و در هر جایی نمی‌توانستیم آن را پیدا کنیم. در آن روزها مفاهیمی مانند cd و فلش مموری و... هنوز ایجاد نشده بود. بنابراین آن چیزی که امروز تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی و دنیای اینترنت و... می‌شناسیم، یک مفهوم کاملا نوظهور است که توانسته طی مدت زمان بسیار کوتاه به چنین رشد بزرگی برسد.

این مدت زمان به اندازه‌ای کوتاه بود که عملا به قانون این فرصت را نداد تا بتواند خودش را با آن منطبق کند. همین مسئله مهمترین سختی کار یک وکیل جرایم رایانه‌ای محسوب می‌شود. در واقع به سبب جدید بودن این مفاهیم، قوانین دچار مشکلات خاصی در این حوزه است. در کلام ساده‌تر قوانین بیان شده در خصوص جرایم رایانه‌ای یا بسیار کلی است و یا بسیار ناقص. از این رو دادگاه و وکیل منطقه یک به عنوان یک وکیل در حوزه جرایم کامپیوتری عملا دچار سردرگمی و ابهام می‌شوند. اینجاست که تجربه کاری وکیل در حوزه‌های مختلف کیفری و نزدیک به حوزه جرایم رایانه‌ای می‌تواند به داد موکل برسد.

از این روست که می‌گوییم در خصوص این نوع جرایم بهتر است سراغ وکیلی بروید که تجربه خوبی در حوزه کیفری دارد. کارشناسان حقوقی با شنیدن نیاز واقعی و قانونی شما می‌توانند بهترین و مجرب‌ترین وکلا را در حوزه‌های مختلف از جمله جرایم رایانه‌ای در اختیار شما قرار دهند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 70194

ارسال نظر