اطلاعیه مهم آموزش و پرورش اصفهان درباره تعطیلی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره نحوه فعالیت مدارس و ارتقای جایگاه معلمان و آموزش دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش اصفهان درباره تعطیلی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تلاش دولت مردمی معطوف بر ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش توان‌افزایی معلمان جدیدالاستخدام، اظهار داشت: در آموزه‌های اسلام اهمیت علم و علم‌آموزی بسیار زیاد است و مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

او با اشاره به این‌که در حکومت اسلامی نیز باید چنین مسئله‌ای جز اولویت‌ها باشد افزود: متأسفانه از دهه دوم انقلاب، اولویت‌ها تغییر کرد و فرهنگ جای خود را به اقتصاد داد؛ آن هم اقتصادی که درون‌زا نبود و با رویکرد سکولار خود کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمینه‌هایی همچون فناوری نانو، فناوری لیزر، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای که رویکرد درون‌زا داشته به دستاوردهای بزرگی رسیده است، ابراز داشت: اما در زمینه‌هایی که دولت‌ها چشم به دست دیگران دوخته‌اند، مشکلات مختلفی پدید آمده است.

وی تقویت جایگاه آموزش به صورت عام و نهاد آموزش و پرورش به صورت خاص را راهکار اصلی رسیدن به رویکرد درون‌زا در حوزه‌ی علم و فناوری دانست و تصریح کرد: به‌همین دلیل امروز تلاش دولت مردمی آیت الله رئیسی معطوف بر ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.

ابراهیمی تصریح کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین که در سال ۱۳۹۰ رونمایی شد و سندی درون‌زا و مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است، قرار بود دانش‌آموزان به‌صورت چند ساحتی تربیت شوند اما سند دیگری که مخالف فرهنگ ما و بر مبنای فرهنگ غرب بود جایگزین آن شد و در نتیجه پس از ۱۱ سال به جایی رسیدیم که نمی‌توانیم به خودمان نمره‌ی قبولی بدهیم.

او خاطرنشان کرد: امروز ۲ جمهوری اسلامی در حال معرفی شدن به مردم است؛ یکی جمهوری اسلامی فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه و دیگری جمهوری اسلامی عالم واقع.

ابراهیمی تاکید کرد: یکی از دلایل چنین هجمه‌هایی این است که ما معلمان در کنار دیگر نهادهای فرهنگی به سمت کسب آگاهی حرکت نکرده‌ایم و خودمان را نیز مسئول انتقال مفاهیم به دیگران ندانسته‌ایم؛ درنتیجه امروز بعضی از جوانان و نوجوانان ما به فرهنگ و هویت خود متعهد و علاقه‌مند نیستند و تا وقتی چنین باشد تحقق پیشرفت درون‌زا کاری دشوار خواهد بود.

اطلاعیه آموزش و پرورش اصفهان درباره تعطیلی مدارس

مدارس برخی شهرهای اصفهان به علت بارش برف تعطیل شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از غیرحضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی در برخی شهرهای استان در روز چهارشنبه «۱۲ بهمن ۱۴۰۱» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، بارش برف کلاس‌های درس را در چند شهرستان استان اصفهان غیر حضوری کرد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: به سبب بارش برف کلاس‌های درس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

در اطلاعیه آموزش و پرورش از مدیران مدارس خواسته شده بر برگزاری منظم کلاس‌ها و آموزش غیرحضوری در این مناطق نظارت داشته باشند.

کدخبر: 69687

ارسال نظر