سرنوشت جالب و عجیب رتبه‌های برتر کنکور در دهه‌های 80 و 90

سرنوشت برخی رتبه‌های برتر کنکور در دهه 80 و 90 در این مطلب آورده شده است.

سرنوشت جالب و عجیب رتبه‌های برتر کنکور در دهه‌های 80 و 90

تا به حال به این مساله فکر کرده‌اید که رتبه‌های برتر کنکور پس از فارغ‌التحصیلی کجا هستند و به چه کاری مشغول هستند؟

سرنوشت برخی رتبه‌های برتر کنکور  در دهه ۸۰ و ۹۰ در این مطلب آورده شده است.

مژگان قاسمی: رتبه سوم کنکور ریاضی فیزیک‌ سال ۸۷، در دانشگاه شریف لیسانس ریاضی فیزیک گرفته و پس از آن به تحصیل ادامه نداده است. 

او حالا در یک شرکت خصوصی در زمینه خدمات رایانه کار می‎‌کند و از زندگی‌‌اش راضی است.

سارا عامری: رتبه ۲ کنکور زبان سال ۹۰، کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران خوانده و برای مقطع دکترا، به کانادا مهاجرت کرده است.

هانیه زراعت‌کار: رتبه ۹ کنکور‌ انسانی‌ سال ۸۷ حالا دانشجوی دکتری در رشته روان‌شناسی سلامت است. ورود به دانشگاه آن طور که فکر می‌کرده خوب نبوده و دبیرستان را بیشتر از دانشگاه دوست دارد.

فاطمه زبرجد: رتبه ۳ کنکور علوم انسانی سال ۸۹،  لیسانس و فوق‌لیسانس حقوق را از دانشگاه شیراز گرفته و اکنون نیز مشغول تحصیل در مقطع دکتری در شهر شیراز است و به عنوان قاضی دادگستری فعالیت می‌کند.

محمدرضا لمسه‌چی: رتبه یک کنکور علوم انسانی سال ۹۰، لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته روان‌شناسی در دانشگاه تهران دریافت کرده و حالا برای سربازی آماده می‌شود.

یاسمن فرازان: ‌رتبه یک کنکور هنر سال ۹۰، رشته طراحی صنعتی در دانشگاه تهران خوانده و حالا دوره کارشناسی‌ارشد را در یکی از دانشگاه‌های آلمان می‌گذراند.

فرخ حیدری: رتبه ۶ کنکور تجربی‌ سال۸۶  تا چند ماه دیگر از رشته گوش و حلق و بینی فارغ‌‌التحصیل می‌‎شود و باید خود را برای ورود به محیط کار آماده کند. فرخ ۳۰ ساله با اینکه در دو رشته دیگر تحصیل کرده از وضعیت خود ناراضی است و می‌گوید: دانشگاه آن‌طور که فکر می‌کردم نبود.

آرش غضنفری: رتبه ۷ کنکور تجربی‌ سال ۸۶، در دانشگاه تهران ۷ سال پزشکی خوانده، تخصص خود از دانشگاه شیراز گرفته و آماده می‌شود برای گذراندن طرح به مناطق محروم برود. آرش می‌گوید: دانشگاه با آن چیزی که فکر می‌کردم متفاوت بود و اگر به گذشته برگردم، درس نمی‌‌خوانم و مهاجرت می‌‌کنم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69945

ارسال نظر