چند گمانه زنی درباره صدای انفجار در مرز سوریه و عراق

هدف قرار گرفت کامیون‌ها در مرز عراق و سوریه

چند گمانه زنی درباره صدای انفجار در مرز سوریه و عراق

بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی یک ستون از کامیون‌ها در البوکمال سوریه پس از خروج از مرز عراق هدف گرفته شده اس

کانال تلگرامی صابرین نیوز اما به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که این حملات با یک پهپاد صورت گرفته است؛ به نحوی که پهپاد مذکور، سه شلیک انجام داده است که شلیک نخست، اخطار بوده و شلیکهای دوم و سوم به سمت یک کامیون حامل مواد غذایی بوده است. این حمله، تلفات جانی در پی نداشته است.

شبکه العالم هم ضمن تأیید این حمله، گزارش داد، چند پهپاد ناشناس، شش کامیون را که در نزدیکی روستای «الهری» در شرق بوکمال، پارک کرده بودند، هدف قرار دادند. این کامیونها پس از عبور از گیت مرزی عراق، مورد حمله قرار گرفتند.

در همین ارتباط،  در آبان ماه گذشته نیز دستکم چهار انفجار،در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه رخ داد. «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، ادعا کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود. 

وی مدعی شد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت. 

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند/فارس

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69450

ارسال نظر