درگیری سر حجاب در آمل | یک داروخانه پلمپ شد!

با پیگیری دادستانی آمل و دستگاه‌های حوزه امنیت، یک داروخانه در آمل به دلیل کشف حجاب پزشک متصدی پلمپ شد.

درگیری سر حجاب در آمل | یک داروخانه پلمپ شد!

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نوشته است: یک داروخانه در آمل به دلیل کشف حجاب پزشک متصدی پلمپ شد.

این خبرگزاری از درگیری با «آمر به معروف و ناهی از منکر» در این داروخانه و پلمب آن با پیگیری دادستانی آمل و دستگاه‌های حوزه امنیت، خبر داده است.

آنگونه که خبرگزاری سازمان تبلیغات اسلامی روایت کرده است: یک روحانی برای تهیه ۱۰ عدد سرنگ انسولین به داروخانه مراجعه کرده بود و به بانوی پزشک مسئول داروخانه به خاطر کشف حجاب تذکر شفاهی داده بود، اما متصدی از وی خواست از داروخانه بیرون رود و از دادن خدمات به وی جلوگیری کرد. با پیگیری‌های صورت گرفته و بررسی صحت هتک حرمت به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر، داروخانه متخلف پلمب و پرونده برای سیر در مراجع قضایی ارجاع شد.

حجت الاسلام نصرت‌الله خلیلی، روحانی امر به معروف و نهی از منکر در پیامی که در فضای مجازی منتشر شده، آورده است: با توجه به هتک حرمتی که امروز نسبت به روحانیت و شریعت در داروخانه مورد نظر صورت گرفت و با توجه به پیگیری امام جمعه و رئیس شبکه بهداشت شهرستان در محل حادثه و حکم قضایی دادستان شهرستان، مبنی بر پلمب داروخانه از همه دغدغه‌مندان انقلابی و دینی شهر تقاضا دارم از هرگونه تجمع و تحصن در مقابل این داروخانه یا نهاد‌های اداری نظیر فرمانداری و ... خودداری کنند. انشاء الله این حادثه منشاء خیر و سبب تلنگری در قوای اجرایی شهر در انجام به وظایف قانونی و اجرای دقیق جرایم بازدارنده قانونی نسبت به تخلفات صنفی و خدماتی شود تا امنیت کامل اخلاقی و دینی برای شهروندان مومن و مذهبی برقرار شود.

جزئیات تازه از ماجرای پلمپ یک داروخانه در آمل به دلیل کشف حجاب

باشگاه خبرنگاران نوشت: داروخانه‌ای در آمل که مسوول آن علاوه بر کشف حجاب، آمر به معروف را نیز از داروخانه اخراج کرده بود پلمپ شد.

مسئول یکی از داروخانه‌های شهر آمل شامگاه شنبه مبادرت به کشف حجاب در این داروخانه می‌کند که با تذکر شفاهی یک روحانی که برای دریافت دارو به آنجا مراجعه کرده بود مواجه می‌شود.

مسئول این داروخانه بعد از تذکر این آمر به معروف، نه تنها حجاب خود را اصلاح نمی‌کند بلکه اعلام می‌کند به این روحانی نیز خدمات ندهند.

بعد از این اتفاق و انتشار فیلم از رفتار متصدی این داروخانه، دادستان و مقام قضایی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران موضوع را بررسی و با توجه به صحت ماجرا این داروخانه پلمب و پرونده برای سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال می‌شود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران درپی کشف حجاب مسئول این داروخانه در آمل بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران آماده است به اطلاع مردم شریف و ولایتمدار استان مازندران به ویژه اهالی شهر هزار سنگر آمل می‌رساند بر اساس اخبار واصله در پی اقدام مجرمانه و کشف حجاب مسئول یک داروخانه در خیابان ولایت شهرستان آمل، فردِ روحانی که از جمله مراجعه کنندگان به این داروخانه بود، بر اساس وظیفه دینی و مسئولیت اجتماعی اقدام به تذکر شفاهی به مسئول داروخانه می‌کند که با نهایت تاسف با هتک حرمت از جانب فرد متخلف و هنجارشکن مواجه می‌شود و این فرد هتاک نه تنها از ارائه خدمات به این روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر ممانعت به عمل می‌آورد بلکه ایشان را توسط عوامل خود از محیط داروخانه اخراج می‌کند.

در این بیانیه آمده است پس از بررسی صحت ماجرا، با پیگیری‌های حجت الاسلام یعقوبیان امام جمعه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل و مطالبه گری امت حزب الله و خانواده معظم شهدا و متدینین، با دستور دادستان شهرستان آمل داروخانه مورد نظر توسط ضابطین قضایی پلمب و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادگستری شهرستان ارجاع تا بر اساس قانون، برخورد متناسب با فرد یا افراد متخلف صورت پذیرد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه نسبت به فرد آمر به معروف و ناهی از منکر و حمایت قاطعانه از اقدام این روحانی بزرگوار، از دستگاه های، قضایی، نظامی و انتظامی شهرستان آمل به جهت اقدام به موقع و سریع در برخورد با این حرکت خلاف عفت عمومی تقدیر بعمل آورده و از اقشار مختلف مردم به ویژه اتحادیه‌ها و اصناف تقاضا دارد ضمن رعایت شئونات اخلاقی و رفتاری توسط پرسنل مجموعه صنفی تحت مدیریتشان، از خدمات گیرندگان نیز درخواست کنند تا به قوانین جاری کشور احترام بگذراند و در صورت عدم رعایت، از ارائه خدمات به ایشان بر اساس قانون خودداری به عمل آورند.

پلمپ داروخانه به خاطر کشف حجاب‌ و عدم ارائه خدمات به مشتری

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار ‌داشت: ‌داروخانه با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و با اعزام مامورین پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مسئولین شبکه بهداشت شهرستان آمل داروخانه پلمب و در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای آمل تشکیل شد.

او در ادامه بیان کرد: بر اساس دستورات قضایی صادره این واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شعائر دینی و اسلامی و اقدام خلاف اخلاق عمومی پلمپ شد.

با توجه به تشکیل پرونده قضایی برای این واحد صنفی متخلف، بدون شک با متخلفین آن در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69224

ارسال نظر