پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر شد؟ | نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان

جزئیات پاداش پایان خدمت و نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان اعلام شد.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر شد؟ | نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان

به استناد ماده ۷۵ آیین­نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی، به عضو بازنشسته و از کار افتاده مشمول آیین نامه و ورثه قانونی عضو متوفی، به ازاء هر سال خدمت قابل قبول تا حداکثر « ۳۰» سال، معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی به اضافه وجوه مربوط به مرخصی­های ذخیره شده به عنوان «پاداش پایان خدمت» پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دردسر جدید آموزش و پرورش با اجرای رتبه‌بندی معلمان | افزایش رقم بندهای حقوقی موثر در فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان

برای محاسبه پاداش بازنشستگی فرهنگیان مبلغ بندهای زیر را با هم جمع کنید و در عدد ۳۰ ضرب کنید تا پاداش بازنشستگی به‌دست آید. بندها به قرار زیر است:

۱. حق شغل

۲. حق شاغل

۳. فوق العاده مدیریت

۴. تفاوت تطبیق

۵. ایثارگری

۶. سختی کار

۷. فوق العاده شغل

۸. فوق العاده ویژه

۹. تفاوت بند ی تبصره ۱۲ ق.ب سال۹۸

۱۰. تفاوت جز ۱ بند الف تبصره۱۲ ق.ب سال۹۷

باید توجه داشت که بدی آب و هوا، کمتر توسعه یافته، حق اولاد، عائله مندی و بند سایر در محاسبه پاداش بازنشستگی موثر نیستند.

بیشتر بخوانید: پاداش پایان خدمت بازنشستگان به فروش اموال دولتی یا اعتبارات مشروط منوط نشود | لزوم اختصاص اعتبار مشخص برای پرداخت پاداش پایان خدمت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان با اصلاحات و الحاقات بعدی، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق العاده بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای شاغلین موضوع جز (۲) این بند، در ازای هر سال خدمت در سال نود و نه حداکثر تا سی سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون (۴.۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال خواهد بود.

نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان

جمع کل آخرین حکم کارگزینی قبل ازبازنشستگی را بر 30 روز تقسیم می کنیم. عددحاصل را بر تعدادروزهای مرخصی استفاده نشده کرده عددحاصل مبلغ مرخصی استفاده نشده می باشد که بعد از پایان بازنشستگی به همکاران پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است مرخصی استفاده نشده شامل پست‌های اداری ادارات آموزش وپرورش هر منطقه، سرایدار مدارس است. حداکثر هر سال 30 روز قابل محاسبه است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6864

ارسال نظر