از نوزاد مرده تا رحم‌های اجاره‌ای | عجیب‌ترین روش‌های قاچاق مواد مخدر

سال‌های قبل روشی عجیب برای حمل مواد مخدر وجود داشت که به گوشه‌ای از آن در فیلم متری شیش و نیم پرداخته شد. حاملان مواد مخدر، مواد را در لفافه می‌پیچیدند و بعد معده خود را تبدیل به انباری کرده و اقدام به جابه جایی مواد بعد از بلع می‌کردند

 از نوزاد مرده تا رحم‌های اجاره‌ای | عجیب‌ترین روش‌های قاچاق مواد مخدر

همیشه یک قدم جلوتر از پلیس هستند، برای رسیدن به خواسته‌شان از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنند. کار‌هایی را انجام می‌دهند که به عقل جن هم نمی‌رسد. وقتی یکی از شگرد‌ها لو برود منتظر نمی‌مانند و سریع شگردی جدیدی را رونمایی و از آن استفاده می‌کنند تا بتوانند مواد مخدر را از مرز رد کنند و به داخل کشور بیاورند.

رحم اجاره‌ای زنان

سال‌های قبل روشی عجیب برای حمل مواد مخدر وجود داشت که به گوشه‌ای از آن در فیلم متری شیش و نیم پرداخته شد. حاملان مواد مخدر، مواد را در لفافه می‌پیچیدند و بعد معده خود را تبدیل به انباری کرده و اقدام به جابه جایی مواد بعد از بلع می‌کردند. اما این روش هم احتمال مرگ داشت و هم امکان دستگیری را افزایش می‌داد به همین دلیل قاچاقچیان به فکر استفاده از زنان افتادند چرا که کمتر کسی به زنان شک می‌کند، اینبار، اما قصه فرق می‌کرد و قرار نبود کسی مواد مخدر را ببلعد، بلکه قاچاقچیان رحم زنان را اجاره کرده و با مهارت مواد را در رحم آن‌ها جاساز و به این سوی مرز منتقل می‌کردند.

منجنیق وسیله‌ای برای دور زدن مرز‌های بسته

با افزایش قاچاق مواد مخدر و ورود ترویست‌‌ها از مرز‌های شرقی، نیروی انتظامی به فکر انسداد مرز‌های شرق و جنوب شرق کشور افتاد و دیوار حائل مرزی را بین دو کشور افغانستان و پاکستان کشید. بسته شدن مرز‌ها باعث شد که قاچاقچیان نتوانند تا یافتن راه جدید، مواد مخدر را مستقیم وارد کشور کنند، اما آن‌ها خیلی زود روش جایگزین را پیدا کردند و آن چیزی نبود جز" منجنیق"، وسیله‌ای که فقط به ذهن قاچاقچیان مواد مخدر می‌رسید که بعد از هزار سال از آن بار دیگر استفاده کنند. در این روش قاچاقچیان از داخل افغانستان با استفاده از منجنیق بسته‌های دو تا ۵ کیلویی را به داخل مرز کشورمان پرتاب می‌کردند و از اینور رابطان افراد قاچاقچی مواد را از کنار دیوار مرزی بر داشته و بعد با وزن زیاد به استان‌های دیگر می‌فرستادند. قاچاقچیان با این روش ده‌ها تن مواد به داخل کشور منتقل کردند، اما یک روز یکی از رابطان فراموش می‌کند زمان ارسال مواد است و ماموران در حین کنترل مرز با بسته‌های تریاک روبرو می‌شوند و با تحقیقات این روش لو رفته و برای همیشه سوخت می‌شود.

هروئین در شیشه ترشی

همیشه افغان‌ها یا پاکستانی‌ها نیستند که می‌خواهند به داخل کشورمان مواد قاچاق کنند، بلکه ایرانی‌ها رکورددار قاچاق مواد مخدر به اروپا به ویژه آلمان هستند. سال ۲۰۱۴ پلیس آلمان متوجه شد واردات ترشی از ایران خیلی بیشتر از حد نرمال شده است، به همین خاطر به موضوع مشکوک شد و با بررسی خود توانست یک تریلی حامل بار ترشی و خیارشور که از ایران وارد این کشور شده بود را متوقف کند.

با بررسی این محموله ماموران ۳۳۰ کیلوگرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود را کشف و افراد قاچاقچی را دستگیر کردند. ارزش این محموله در آن زمان ۵۰ میلیون یورو اعلام شد.

فرش‌هایی که بوی هروئین می‌دادند

باز هم آلمان مقصد اولیه مواد مخدر بود. اینبار پلیس این کشور متوجه شد یک محموله فرش دستباف به لایپزیگ رسیده اما قرار است این فرش‌ها به انگلیس، لهستان و کنگو برود. پلیس که به مقصد این ۵ تخته فرش مشکوک شده بود، دو فرش را پاره و به بررسی تار و پود آن‌ها پرداخت و متوجه شد داخل تار و پود فرش‌ها، هروئین همراه با فرش بافته شده است. از این ۵ تخته فرش ۵ کیلوگرم هروئین کشف شد.

حمل مواد با نوزاد مرده

یکی از جنجالی‌ترین روش‌ها در حمل و انتقال مواد مخدر که اخیرا سر و صدای زیادی کرد، کشف نوزادان مرده افغان در مرز از سوی پلیس بود. چند ماه قبل ماموران پلیس مرزی ایران متوجه شدند مادران افغان که خواستار ورود به مرز هستند، یک نوزاد به همراه دارند و هر روز تعداد نوزادان نسبت به سایر افراد بیشتر می‌شود.

ماموران که به قضیه مشکوک شده بودند، جلوی دو مادر را می‌گیرند و متوجه می‌شوند نوزادان هیچ حرکتی ندارند و مرده هستند. ماموران با بازجویی از دو زن که کودکان را همراه خود داشتند متوجه شدند که آن‌ها از سوی قاچاقچیان مواد مخدر اجیر شده و در داخل بدن نوزادان مرده مواد مخدر جاسازی شده است. قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر نوزادان مرده را از خانواده‌ها خریده و با تخلیه داخل بدن آنها، مواد را جاسازی و موارد را از طریق زنان به داخل ایران منتقل می‌کردند.

قاچاق مواد مخدر داخل سنگ معدنی

چند ماهی بود که پلیس تهران متوجه شده بود مواد مخدر از شیراز به تهران قاچاق می‌شود، اما هرچه تلاش می‌کرد، نمی‌توانست بفهمد این مواد چگونه وارد تهران می‌شود. ماموران با بررسی محموله‌های ارسالی از شیراز به تهران متوجه شدند این روز‌ها تعداد ارسال سنگ‌های معدنی به تهران از این شهر و استان زیاد شده است. به همین خاطر جلوی یکی از محموله را گرفته و به بررسی آن پرداختند. هیچ چیز مشکوکی نبود تا اینکه یک خوردگی غیر عادی توجه ماموران را به خود جلب کرد. با شکستن سنگ‌های معدنی ماموران نزدیک یک تن مواد مخدر کشف کردند.

بررسی پلیس نشان می‌داد قاچاقچیان با باز کردن یک درب کوچک روی سنگ و خالی کردن بخشی از سنگ، مواد را داخل سنگ‌های معدنی جا داده و وارد کشور می‌کنند.

 

منبع: جامعه ۲۴

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6845

ارسال نظر