آموزش و پرورش با طرح جدید «کانون مدرسه» موافقت کرد

این تفاهم‌نامه مذکور امضای چهار معاون وزیر آموزش و پرورش رسیده و بلافاصله پس از پایان نیمسال اول تحصیلی به اجرا درخواهد آمد.

آموزش و پرورش با طرح جدید «کانون مدرسه» موافقت کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزئیات طرح «کانون مدرسه» را اعلام کرد و گفت: در فاز اول حدود هشت میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ طرح از اوایل بهمن شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این‌باره اظهار کرد: طرح کانون مدرسه از جمله طرح‌های ارزشمندی است که می‌تواند هم کانون و هم مدارس را فعال کند.

او افزود: ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی و هنری در سطح کشور داریم که پیرامون آنها هر تعداد مدرسه ابتدایی است به این مراکز ما که حدود ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری دارند، مرتبط شده و این امکانات را  در اختیار مدارس قرار خواهند داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این فعالیت‌ها متناسب با سرفصل درسی بچه‌ها انتخاب شده گفت: دانش آموزان در قالب سفرهای تربیتی یک روزه به مراکز کانون می‌آیند و از کتاب‌های کانون و خدمات فرهنگی، ادبی و هنری استفاده می‌کنند.

علامتی افزود: تفاهم‌نامه مذکور به امضای چهار معاون وزیر آموزش و پرورش رسیده و بلافاصله پس از پایان نیمسال اول تحصیلی به اجرا درخواهد آمد.

او با اشاره به اینکه از ۱۰۰۰ مرکز کانون، تعدادی مراکز سیار عشایری و روستایی هستند گفت: اینها به مدارس خواهند رفت و ارائه خدمت خواهند کرد. در واقع یک کار مشترک بین معاونت پرورشی، معاونت آموزش ابتدایی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اصلی‌ترین خدمات ما در این طرح، کتاب و کتابخوانی است، اما در حاشیه آن ۶۰ نوع فعالیت پیرامونی قابل ارائه است از قصه‌گویی گرفته تا طراحی، خطاطی، نقاشی، ایده پردازی و نمایشنامه خوانی؛ این‌ها همگی فعالیت‌هایی هستند که در قالب توانمندسازی و پرورش فکر و ذوق  دانش آموز، می‌تواند علاوه بر کمک به شکوفایی استعدادهای آنها، در عین حال در تقویت پایه‌های علمی و پرورشی دانش آموزان موثر باشد.

علامتی ادامه داد: طرح کانون در ساعت غیردرسی طراحی شده است، اما اجرای آن با رضایت اولیاء و هماهنگی مدرسه در ساعت آموزشی هم امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت‌های عمومی کار صد درصد رایگان است و هزینه توسط کانون و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تامین شده اظهار کرد: فعالیت‌های تخصصی در مراحل بعدی در صورت تمایل قابل استفاده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در فاز اول، طرح مدارس ابتدایی و در مراحل بعدی دبیرستان‌ها را دربرمی‌گیرد. در فاز اول حدود هشت میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند که از اوایل بهمن شروع می‌شود و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت و ادامه‌ آن در تابستان اجرا خواهد شد و اگر مرحله اول را به خوبی انجام دهیم از سال تحصیلی آینده متوسطه اول را هم اضافه خواهیم کرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68242

ارسال نظر