اظهارات سخنگوی آموزش و پرورش درباره بکارگیری معلمان بازنشسته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل به‌کارگیری بازنشستگان و حق التدریس شاغلین و بازنشستگان جبران کسری نیرو داشتیم و ۱۰۴ هزار نفر از این دو محل با ما همکاری کردند.

اظهارات سخنگوی آموزش و پرورش درباره بکارگیری معلمان بازنشسته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

صادق ستاری‌فرد در نشستی خبری با بیان اینکه بودجه برش یک ساله تمدن یک ملت است اظهار کرد: اگر بخواهیم عنوان سیاستی بر سند بودجه بگذاریم، بودجه را بالاترین سند سیاستی و مالی یک کشور می نامند. اگر بخواهیم بدانیم یک کشور چگونه اداره می‌شود باید بودجه‌اش را بررسی کرد.

وی افزود: در قانون اساسی نحوه تدوین و فرایند بررسی بودجه مشخص شده و به قدری مهم است که چند اصل مهم در قانون اساسی برای آن پیش‌بینی شده است.

آموزش و پرورش ۳۸ هزار بازنشسته مشغول به خدمت دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس اسناد و قوانین بالادستی تدوین و طراحی و در نهایت تصویب شود گفت: نهادهایی برای نظارت بر اجرای بودجه پیش‌بینی شده و دیوان محاسبات مسئول نظارت بر حسن اجرای بودجه است اما در حوزه آموزش و پرورش باید گفت که این وزارتخانه بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است و ۹۷۱ هزار پرسنل شاغل و ۳۸ هزار بازنشسته مشغول به خدمت دارد، ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز را در اختیار و از این جهت جامعه هدف حداکثری دارد.

ستاری‌فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ علی رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت و بعد از دوره پرفشار آموزش مجازی ناشی از کرونا و دو سه سال وقفه آموزش حضوری، مدارس میزبان دانش آموزان بودند و نیازها به اقتضای شرایط تغییر کرده بود و می طلبید زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود.

نحوه جبران کسری نیرو با بازگشایی مدارس بعد از کرونا

وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی اتفاقات بزرگی افتاد گفت: در دوره کرونا اغماض می‌شد اما آموزش حضوری ایجاب می‌کرد دقت نظر خاصی در کلاس بندی و تامین معلم داشته باشیم. سازمان اداری و استخدامی همراهی خوبی داشت و مجوز ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه استخدامی داد که آموزش و پرورش حدود ۲۱ هزار نفر از این تعداد را جذب کرد.

وی افزود: از محل به کارگیری بازنشستگان و حق التدریس شاغلین و بازنشستگان جبران کسری نیرو داشتیم و ۱۰۴ هزار نفر از این دو محل با ما همکاری کردند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68104

ارسال نظر